Hector dolfijnen in Akaora en een picnicmand.

26 januari 2017 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen om 8 uur op in een werkelijk schitterende B&B. De mooiste van allemaal in NZ. Save the best for last.

We hebben een uitzicht vanuit onze kamer over de baai, je kan de zee zien vanaf je grote balkon, vanuit je bed, als je op de wc zit en onder de douche staat. Prachtig. We sliepen met de balkondeuren open, en het was stil.. zalig wat een rust. Geen wind, storm of regen.

Onze host Annette had ons tips gegeven wat te doen. Wij gingen vandaag zeilen met Ray. We werden om 10.15 am verwacht op de wharf. ( haven) we werden met open armen ontvangen . Hi guys, w're going sailing! Oh ik had er zin in. Strak blauwe lucht en een prachtig schip. We waren met 17 mensen aan boord. Ray was een gezellige captain ( leek op Paul). We mochten meehelpen zeilen, hoefde niet. We voeren uit. En hup de eerste dolfijnen sprongen voor de boot. Ray vertelde over de geschiedenis van Akaora. En huppetee daar maakte een dolfijn een salto. Wauw. Zo lief. Die Hector dolfijnen komen allen voor in dit gedeelte van NZ. Het zijn kleine dolfijnen van max 1 meter. Ze zijn zooo leuk.

We zagen nog 2 pinguïns zwemmen ( heel gek) en gingen langs de mooie baai van Akaora.

Het was prachtig. We bedankten Ray en gingen verder.

We stapten in de auto met onze picnicmand gekregen van Annet. En reden naar een mooi uitzichtpunt en aten daar onze picnic , we keken zo de baai in. Ondertussen was het al 28 graden. De zon prikt en na een glaasje wijn was de fut eruit.
We zochten een mooi baaitje op en gingen liggen, zwemmen ja echt waar ! En lezen en dromen.. wat was het een mooie vakantie.

Om 6 pm. Hadden we een olive tasting in de B&B van Chris. We proefden allerlei olijfolie met een glas wijn., samen met een Deens echtpaar René en Winnie. René was ook een fietser, genoeg gespreksstof.. Gezellig. Wat hebben we veel verschillende mensen ontmoet in die 6 weken.

We zijn uit eten geweest in Akaora, heerlijk vis gegeten en een werkelijk heerlijke fles sauvignon blanc.. ohhh wat een paradijs.

De zon ging onder en de lucht was zo mooi. Blauw, roze, grijs. Afijn ik kan het niet beschrijven. Onvergetelijk .

En sommige dingen zijn niet te beschrijven die moet je zelf zien.,

Nog 1 dag in NZ. En dan lonkt NL. Fijn. Na 6 weken is het goed zo!

1. Annelies:
    Klinkt weer geweldig!
  2. Marcel Roelse:
    27 januari 2017
    Wat is het toch mooi als je zo kan afsluiten! Het klinkt als een prachtige dag!De storm met laagvliegende schapen is zo weer snel vergeten. Je zal vast wel ideeën hebben gekregen van al die verschillende b&b's overal.
    En dan overal het uitzicht.Uit je bed, de douche,het balkon,ja zelfs vanaf de wc.
    Zaten jullie in de broeikas dan? Met overal glas?Heerlijk om dan te gaan zeilen met zulk weer.En kapitein Ray die op Paul lijkt.Grappig.
    Anyway,De turndolfijnen vliegen rond de boot en hoe leuk,met een salto.
    Het lijkt Harderwijk wel.Ze zijn inderdaad wel klein.Gelukkig hebben jullie enkel een bril nodig om te lezen,anders was het moeilijk geweest deze Hectordolfijnen te zien.
    Stammen af van de sardientjes lees ik net.
    En wat is het lekker nagenieten bij 28gr en een volle picknickmand.
    Gewoon na al regen opeens weer lekker zwemmen.
    Echt een land van uiterste!
    Vervolgens weer iets leuks, olijven proeven van Chris,met René en Winnie.
    Die van de zomer gezellig naar Neeltje komen om hier te fietsen.
    "Kömme Rene Un Winnie, wə gæn nøg unne ŕøndję øver du Bøulevaarđ"
    Al heel wat nationaliteiten ontmoet jullie.
    De visitekaartjes zullen inmiddels wel op zijn,benieuwd wanneer de eerste naar Neeltje komen.
    Ik hoop die Chinezen met hun kip in cola, kom ik gelijk wat afhalen.
    Nummel 75!! Zie Ron al achter de wok staan in de tuin.
    Hoe lekker is het om de dag met een heerlijk diner af te sluiten in het leuke stadje Akela.
    Natuurlijk een fles (sen) wijn erbij. Smaakt goed bij de vis.
    Ja, en dan flink beneveld buiten komen, dan begrijp ik dat de lucht er grijs,blauw,rood, of roze uit gaat zien.Heb ik ook weleens na vier bier.
    Het zijn inderdaad momenten die zelfs op video en foto niet te zien zijn.
    Daar moet je bij zijn.Het was een ideale vakantiedag.Dat heb ik wel begrepen.
    Wat een reis! Ik ga morgen naar Italië! (Klinkt zo gewoon nu).
    Dus mijn dagelijkse column zit er ook bij op.
    Welterusten en tot de volgende x.M.
  3. Paul:
    27 januari 2017
    Het is weer smullen op de vrijdag. Mooie verhalen zo wel uit NZ als uit soepdurp
  4. Matty:
    27 januari 2017
    Haha die Marcel, zo gewoontjes naar Italië. Fijne busreis Marcel!!
    Ron en Eef nog even een dag genieten en dan weer terug naar het o zo gewone kikkerlandje. Daar is een Steur uit de vijver gesprongen. Beetje te veel deining in de vijver haha. Fijne reis!!!!!