Het indrukwekkende Christchurch!

27 januari 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Tot 2 uur lag ik lekker te slapen in die prachtige rustige kamer van de B&B 'The olive' in Akaora.. ik word wakker, denk aan de terugreis, inchecken, boardingpassen printen, Ron voorin het vliegtuig ik achterin.. hellup ik kan niet meer slapen.
Ik sta op en ga naar het balkon en ik zie een sterrenhemel. Schitterend dat zie je in NL niet. Wauw! Ook een melkweg prachtig.

Ik besluit toch m'n laptop te pakken en in te checken. Ron is ook wakker en helpt me.

Zo dat is gebeurt, nog ff lezen en slapen.

Om 8 uur staan we op en na het heerlijke ontbijt nemen we afscheid van Annette en Chris. Wat was het super. We rijden weg en ondertussen is het alweer 25 gr. We gaan naar onze laatste en hele bijzondere bestemming in NZ. Christchurch.

We komen om 11 .30 aan, en voor Marcel het was 78 km rijden. Easy. Annette had ons al tips en een kaart van Christchurch gegeven.

We gaan een bustour ( zo'n open bus) maken. Je weet wel, zooo toeristisch, maar het wordt aanbevolen omdat ze in een uur rondrijden door het centrum en alles vertellen over de aardbeving en het heropbouwen en de problemen die er zijn.

We stappen in en het is zo ontzettend aangrijpend en indrukwekkend. De stad is in z'n hart geraakt 5 jaar geleden door de aardbeving, langzaamaan bouwen ze het op. Ze hebben veel af moeten breken door gevaar van instorten. Veel staat er nog zoals het was.

Dat maakt indruk. En het is bloedje heet. Alle NZ-ers zijn blij. Wij vinden de zon maar prikken. We maken onze zonnebrand op, en gaan wandelend de stad door.

We komen bij de verwoeste kathedraal en daarna bezoeken we de tijdelijke. Ontworpen door een Japanner , is gemaakt van containers, hout en bordkarton. Heeel erg bijzonder..

We vaan daarna nog even naar het badplaats Sumner. 12 km verderop, met een prachtig strand en hippe strandtenten.

Het weer betrekt, wolken komen aandrijven en als we bij ons hotel aankomen naast het vliegveld is het 15 gr.. brrr.  Wat een land met die temp verschillen.

We nemen afscheid van onze auto! Het was een topcar.

We eten wat, de receptionist print onze boardingpassen uit. Lief lief! Wat zijn ze allemaal aardig, dat ga ik zo missen.

Nu zitten we in onze luxe hotelkamer en morgen begint de grote grote reis over de wereld terug naar Nederland. 32 uur. Oef oef

Heerlijk we willen naar huis. Het is genoeg. Ik mis m'n kat, m'n ouders, onze vrienden, collega's en Neeltje ons huis .

Nog 1 nachtje slapen en dan vliegen we back in time!!

Was was het een DROOM reis..

1. Yvette:
    Goede reis terug!!
  2. Astrid:
    27 januari 2017
    Het was allemaal erg leuk om te lezen. Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt.
    Hele goede reis terug en tot snel!!
  3. Doortje:
    Jaaaaa, save trip! :)
  4. Michiel en Christa:
    27 januari 2017
    Lieverds, hele goed reis! Wat een mooie verhalen en avonturen zoveel positieve energie om heeeeel lang op te teren!! Tot heel gauw, naar huis gaan is dan ook weer heel fijn! Kussss
  5. Doortje:
    Uhhhhh safe... Haha
  6. Hans Reijnierse:
    27 januari 2017
    Goede reis terug Eef en bedankt voor de mooie reisverhalen!
  7. Leo:
    Goeie reis
  8. Annelies:
    27 januari 2017
    Hopelijk zitten jullie wel naast elkaar! Sterkte met de lange zit ...
  9. Marcel Roelse:
    27 januari 2017
    Lieve Ron en Evelien. Ik heb er van genoten.Een land waar alle lezers nu zoveel meer van weten.De mooie verhalen ,foto's en video's hebben daar toe bijgedragen.
    Zoals je zelf al zei, veel moet je gewoon met je eigen ogen zien,zo indrukwekkend.
    Ik heb er zelf ook veel plezier aan gehad om te reageren. Maar dat hadden jullie misschien wel door.Ik schrijf graag, en doe dat graag met wat humor.
    En dan heb ik zelf ook lol, maar dat hoorde ik al op de lagere school.
    Marcel lacht om zijn eigen grappen, stond er dan in mijn rapport.
    Ook nu was het allemaal met een knipoog, afijn jullie weten wie het zegt.
    Zelfs tot het laatste moment onder de indruk.Met Christchurch als indrukwekkende afsluiter.
    Ik heb genoten, maar jullie het meest van allemaal. En daar ging het om natuurlijk.
    Zal het ook fijn vinden jullie weer te zien. En dan nemen we alles op het gemakje door.
    Beginnen dan met het vroege opstaan in Oostkapelle.
    Ik wens jullie een hele goede reis. Laat het maar over je heen komen.
    Het is nu eenmaal een lange zit. Geef die laatste visitekaartjes maar aan een paar stewardessen, dan kunnen ze bij mij logeren als jullie vol zitten.
    Succes en plezier. Op naar good old Zeeland. Tot snel. M.
  10. Jackie:
    27 januari 2017
    Idd tijd dat jullie weer terug komen.....goeie reis, wel thuis, tot gauw. Xxx
  11. Barbara:
    27 januari 2017
    Een hele goede reis terug. Fijn dat jullie nog terug WILLEN:) Wij hebben jullie ook gemist hoor! Tot snel, dikke kus! Lekker films kijken in het vliegtuig!
  12. Matty:
    27 januari 2017
    Fijne reis terug. Altijd moeilijk hé, die laatste dag. Je wilt naar huis maar toch....ook einde vakantie. Maar een topvakantie, hebben wij mee mogen ervaren. Lieve groeten!!!!
  13. BFF Agnes:
    27 januari 2017
    Lieverds hele goeie reis terug. Tot snel
    Safe flight! dikke knuffel XXX Agnes
  14. Anita en Johan van Gelder:
    30 januari 2017
    Bedankt voor alle leuke verhalen. ook van Marcel. Ik heb nu toch het idee net iets meer van NZ te weten. Voor jullie zelf denk ik ook heel leuk om terug te lezen. Wie gaat het stokje van jullie over nemen? of dan toch maar weer verder aan mijn boek.
    Volgens mijn is dit jullie grote droomreis geworden, om nooit meer te vergeten. Wat een geweldige ervaring, en jullie zo gegund. Fijn dat we ervan mochten meegenieten.
    Tot gauw lieve vrienden. xxx