STORM ( alarm en power cut) bij Mount Cook

25 januari 2017 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

De avond viel, het weer was met 180 gr omgeslagen van lieflijk zacht weer naar regen en wind. De wind wakkerde aan, en toen we gingen slapen stormde het. Geen paniek, de appartementen zijn erop gebouwd denk je dan.

Het ging tekeer, het gebouw bewoog vd storm. We konden de slaap moeilijk vatten, ik dacht aan de mensen in die tentjes en slaapauto's.. brrr. Ik zag in m'n gedachte ook de schapen al door de lucht vliegen. Wat een bar weer.

We vielen in slaap, maar om 1.00 am, luchtalarm wtf? Wat nu, ik ga toch ff buiten kijken in m'n hempie, wauw. Ik zie niemand, daarna een soort brandweer wagen.. potver. Nou ja maar binnen blijven.
Na een half uur.. poeffff power cut, alle stroom weg.. ohhh No!

En dan is het donker hoor daar, Ron kon de badkamer niet eens meer vinden ..

Om 5 am was er weer power.

De kabel was geraakt door een omgewaaide boom. En het alarm was voor de brandweer want er was een camper ( ja zo'n grote) omgewaaid met mensen erin.

We hebben hem zien liggen. Je kan het je niet voorstellen.

We hebben 400 km gereden in weer prachtig mooi weer, blauwe lucht, de weg was prachtig we reden langs de Alpen richting Christchurch. Vlak voor Christsurch slaan we af naar Akaora. Wat een lief en prachtig stadje. ( het leukste stadje tot nu toe)..

We slapen in een prachtige B&B een olijfboomgaard 'The Olive'  en Chris en Annete zijn onze hosts.. wat een lieve mensen..
Geweldig.

Daarover morgen meer..

1. Marcel Roelse:
    26 januari 2017
    Wauw.Spanning en sensatie in NZ.Daar smullen wij lezers van natuurlijk.Geeft wel wat adrenaline,en dan kun je helemaal niet meer slapen.
    Het is dan wel spannend,zelfs het bubbelbad was aan het klotsen,of overdrijf ik nu?
    En dan nog naar buiten in je hempie! Bikkel! En een soort van brandweerwagen??
    Was het een groene met gele zwaailichten?
    En jij sta buiten,en Ron gaat nog eens even op het gemakje naar de WC met de leesmap.
    Nooit in paniek he,coole gozer!
    Of kwam hij toch ook nog even kijken daarna?
    "Kijk uit Ron,een schaap,bukken!!"
    Uiteindelijk was het maar een omgewaaide boom.
    Geen Hollywoodfilm, rijdend in de toyota met grote ijsschotsen,bomen en modderstromen achter jullie.En af en toe valt er een schaap op de auto.
    "Faster Ron,faster!" schreeuwt Eef! "Shut up, I do the driving"!!
    Haha.Ik hoop dat de mensen ongedeerd uit de camper zijn gekomen.
    Misschien sliepen ze nog toen ze werden gered.
    En toen weer 400km gereden, het zijn mooie afstanden daar zeg.
    Ook nooit eens 378km of zo.Wel makkelijk die ronde afstanden.
    En toen via de Alpen naar Akaora. Hebben ze daar ook Alpen? Wel leuk.
    Misschien wel uitlopers van de Alpen hier.
    En gelukkig was het een gezelig stadje,leuk hoor.
    Langzamerhand de laatste pils in NZ.
    En nu aan de heerlijke olijven? Chris en Anette zijn de laatste, of nog een b&b hierna?
    Maar dat krijgen we morgen weer te horen in een nieuw verhaal.
    Tot de volgend x.M.
  2. Barbara:
    26 januari 2017
    Wat spannend allemaal! Genieten maar!!!
  3. Annelies:
    26 januari 2017
    Oeps, das heftig weertje!
  4. Piet en Francis:
    27 januari 2017
    Wel lezen elke dag trouw jullie verslag leuk hoor wel gaan als werkgever gaan iig niet met de camper grt
  5. Michiel en Christa:
    27 januari 2017
    Jeetje wat heftig zeg! Angstaanjagend lijkt me ook... Lig je dan lekker in je camper brrr