Grootste ijsblokken van gletsjer Tasman.

24 januari 2017 - Mount Cook, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen vroeg gingen al op pad. Het was nog mooi weer, en dan moet je het pakken. Want hier kan het weer zo omslaan. We gingen een wandeling maken van ongeveer 12 km, naar de voet Mount Cook. Een prachtige wandeling door een vallei.

Het was warm. Het gletsjer meer met ijsschotsen was schitterend. Ondertussen kwamen de wolken aandrijven. De bergen werden steeds minder zichtbaar.

Ondertussen waren wij terug, en gingen de middag naar de andere kant van de berg om daar te wandelen. We moesten 8 km rijden en de wandeling start met een Stairway to heaven. Jemig 300 treden beklimmen. Het uitzicht over het Tasman gletsjermeer was prachtig! Nog grotere ijsschotsen dreven rond , en weer zagen we hoe snel een gletsjers smelt in 25 jaar. Als we hier terug komen over 25 jaar staan we denk ik kilometers verder! ( wie weet)..

Het weer was nog steeds prima, op het moment dat we naar de auto lopen gaat het miezeren. We zagen de donkere wolken al komen.

Toen we rond 5.30 pm, in de studio kwamen was ik bekaf. Ik denk dat we wel 20 km hadden gelopen  ( heuvel op en af) .. Ohh en dat bubbelbad lonkt..
Na een verdiend biertje zijn we daarin gaan zitten. Wat een luxe. En op dit moment stormt het ( en regen).

Wat hebben we een geluk gehad met het weer!!!

Nog even via BVO naar DWDD kijken.. ( beetje schokkerig ) over Trump, Adèle Bloemendaal en van Kooten & de Bie. Lache!!

Morgen verder...

Bijna naar huis..

1. Annelies:
    25 januari 2017
    Zoooo, wat een steile klim van 29 %!!
  2. Marcel Roelse:
    25 januari 2017
    Vroeg uit de veren voor een mooie wandeling.Lekker.
    De route inmiddels opgeslagen in jullie hoofd.Uren vanaf de bank naar die bergen zitten kijken,dus dat kan niet anders.
    Het begon dus al warm,en vervolgens slaat het weer alweer om.Gaat inderdaad erg snel.
    Lijkt mij wel erg mooi om die ijsschotsen te zien in het wild.De kuiten zullen wel lekker branden na zo'n trappeke.
    Dan het zicht op het Tasmanmeer.Is dit weer vernoemd naar Abel?
    Eerst de bergen naar James."Wil jij dat meer Abel"?"Ja is goed James"!"Pak jij die bergen maar"!
    Zo ging dat vroeger.
    Het gletsjer smeltproces is weredwijd helaas.Was laatst in Tirol bij een gletsjer.Was ook verbaasd hoeveel hij al geslonken was.
    Gaan jullie over 25 jaar alweer?
    Pfff. Moet dat al zo snel?
    Wel ontzettend geboft met het weer.Mooie timing.
    En dan smaakt de pils wel na zo'n wandeling.Toch het bubbelbad ingedoken?Kan die video daarvan niet vinden.Komt dat nog?
    Gezellig nog even Nederlandse TV gekeken.Toen kwam langzaam heimwee bovendrijven zeker?
    Morgen weer een stukje lopen? Of relaxen? Geniet ervan en tot dit volgende x.M
  3. Nanda:
    25 januari 2017
    Geweldige verhalen telkens weer... het einde van deze reis komt dichterbij.. ik zal de dagelijkse verhalen missen. Maar ben ook heel blij je snel weer te zien! X
  4. Matty:
    26 januari 2017
    Prachtig! Geniet er nog maar van. Vakantie tot nu wel geslaagd kan je wel zeggen volgens mij. Groetjessss