Mount Cook adembenemend mooi

23 januari 2017 - Mount Cook, Nieuw-Zeeland

Vannacht ging het tekeer.. storm en zware regen. We lagen lekker in onze hut. Ik dacht aan de mensen in die tentjes en kleine ini mini campertjes.. we hadden het gezien op het nieuws. Zwaar slecht weer met storm.

Vanmorgen regende het nog maar ik zag al blauwe lucht! Onze kleren waren nog zeiknat. Spijkerbroek en trui, zelfs m'n jas was nog klam..

Inpakken en wegwezen, we gaan naar Mount Cook en maar weer hopen op een beetje goed weer dat je in ieder geval iets ziet. We moeten 400 km rijden en doen weer ieder de helft. Ook zorgen voor wat levensmiddelen want daar zijn geen winkels( ff wijn, bier en snackjes inslaan Hihi)..

Het weer wordt steeds beter en mooier. Truien gaan uit en ik zit op den duur in m'n hemdje. Pfoei tis alweer 25 grd. Jemig wat een verschil.

We zien de bergen opdoemen, witte punten die prikken in de blauwe lucht . Wat mooi!!

We komen aan in Aoraki. Het is geen dorp er staan een paar hotels en motels.
Er vertrekken wel 50 wandeltracks, helikopter vluchten om je naar de top vd berg te vliegen ( voor veel geld).

Wij checken in en krijgen een super de luxe studio met een groot bubbelbad .nou ja!! ( had ik gister nodig gehad).

We verkennen het dorpje en maken nog een mooie wandeling want je weet nooit hoe het morgen is. Misschien zie je wel niets door de vele bewolking .

Het zicht op de bergen is geweldig. Adembenemend je kan er uren naar kijken.. dat doen we als we terug zijn in onze studio. We zetten de bank voor de glazen schuifdeur en kunnen de bergen zien.

Tot het donker wordt en dan wachten op de sterren. Want hier staan geen lantaarnlampen of iets.. dus aardedonker !

1. Marcel Roelse:
    24 januari 2017
    Wat kan het daar ook stormen.En dan al die regen,zeiknat en bakken over jullie heen.
    Gelukkig hadden jullie thuis al voor een goede voorbereiding gezorgd.Ik vond het al zo raar,elk weekend gingen jullie van Vliss en Middelb op de fiets naar huis,in de zeikende regen!! Maar dat was allemaal voorbereiding!Weerbericht volgen en kijken op de buienradar.
    En kletterende regen op de fiets.Wat een timing en voorbereiding zeg.
    Dus gelukkig waren je dat gewend en was het lekker genieten van de zeeleeuwen en pinguins.Maar de reis gaat verder.Alles nog nat en inpakken en wegwezen.
    Het lijkt wel een commandotraining.
    Maar je ziet het,het is zo weer 25gr en alles uit de tas om te drogen.
    En hupsakee,weer even 400km.Jullie hebben al wat kilometers weggereden,bijna echte chauffeurs,haha.De broodnodige voeding en voedzame proviand in de Toyota en op naar de mountains.Op naar Aoraki,hikingtown zo te lezen.
    Iedereen met stokken,pikhouwelen en hikingboots zeker?
    En ook nog decadent met een helikopter,dat waren vast weer die Chinezen.
    Lekker weer in een superdeluxe studio,met bubbelbad! Saampjes met een glaasje vino,gezellig.
    Maar hebben je dat wel gedaan? Volgens mij enkel in die bank gezeten en naar de bergen gekeken,en daar gezeten om te wachten tot het donker werd en toen naar de sterren gekekeken.
    Tja, dat kan natuurlijk ook. Jullie kennen elkaar al zo lang, ga je ook niet meer samen in het bubbelbad zitten friemelen en wijn drinken.
    Gelukkig was het weer een mooie dag en bleef het nog lang onrustig in de studio.
    Tot de volgende x.M.
  2. Annelies:
    24 januari 2017
    Geweldig!
    Hoe moet dat nu als jullie straks weer thuis zijn, dan missen we ons dagelijkse entertainment ...
  3. Yvonne De Wolf:
    25 januari 2017
    Wat een prachtige foto's weer!