Aardbeving van 5.2 en op naar Wellington

6 januari 2017 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Gisteravond zijn we met z'n viertjes na de wijnproeverij bij Polly en Chris gaan eten in het 'chique' hotel Martinborough in het dorpje.. Het was errug gezellig maar chique was het niet.. Maar de klik met  Jacqueline en Pieter was er wel.. We kletsen en kletsen.

Het waren ook bereisde mensen van rond de 60. Met prachtige avontuurlijke verhalen. En inderdaad zoals Marcel al vermelde hebben we ze uiteraard uitgenodigd om naar Neeltje te komen.

De volgende morgen lopen we de keuken in van Polly en Chris, (wij moesten nameljk het gehele huis door om bij de ontbijtruimte te komen),  en Chris vroeg ons of we aardbeving gemerkt hadden die was vannacht 12.05 am van 5.2 op de schaal van Richter..

Huh?. Nee niets van gemerkt, we schrokken er wel van, was dit heftig hier ?. Welnee, ze zijn het gewend, maar hij was wel heftiger dan normaal.. Als het maar niet op het grote nieuws komt want dan maakt iedereen zich in NL zorgen om ons.. Hahaha, Chris en Polly  lachen, nee dit soort schokjes worden niet vernoemd hoor
. Oh gelukkig maar . De WiFi was ff uitgevallen dus wij kunnen niets checken of het op NU.nl stond.. hihihi.

We namen afscheid van elkaar dus ook van Polly en Chris wat een lieve lieve mensen..zij komen niet naar Neeltje, want Chris is niet meer zo fit en heeft vliegangst.

We gaan naar Wellington, de hoofdstad van NZ. Klein maar heel fijn.. En er staat altijd veel wind.. Windy city wordt de stad ook wel genoemd..
We moesten maar 1,5 uur rijden en checken in in onze luxe studio. Met.....een wasmachine!! Zooo blij.. Ik had al een paar x een paar onderbroeken  en sokken gewassen met shampoo maar dit is wel heel fijn, dus wasje erin en de stad in, we zaten in het centrum. oh mensen echt weer zo'n prettige stad voor Ron & Eef.. Cafe's, in allerlei soorten en maten, fijne restaurantjes en ..terrasje, overal lekkere muziek? Ohhh waar moeten we beginnen?.

We beginnen, in het grote Te Papa museum, groot omdat je erin verdwaald het grote museum over NZ. Super interessant, na 3 uur kwamen we met veel kennis over NZ en dorstig naar buiten, we hebben heerlijk gegeten en in hele leuk cafe's een biertje gedaan. En we kwamen om 11.30 Pm thuis.

Daarna nog ff via what's app naar m'n ouders gebeld..Was echt fijn en gezellig om ze te spreken.

Morgen nog een hele dag in deze fijne stad..

1. Annelies:
    8 januari 2017
    Nog wijzer geworden ....
    Maak je een aardbeving mee en ervaar je er niets van!
  2. Marcel Roelse:
    8 januari 2017
    Blij wat van jullie te horen.
    Was even schrikken toen de TVOH werd onderbroken voor een aardbeving in NZ.
    Vooral omdat het epicentrum onder Martinborough lag!Maar wat lees ik,jullie hebben niks gemerkt!!
    Nou is dat niet zo vreemd na 8 winefarms te hebben bezocht en 3 flessen kopen,en s'avonds nog even door.
    Helemaal in Coma natuurlijk. Gelukkig hebben Pieter en Jaqueline nog een hoop flessen kunnen redden las ik op de website van Chris. They were fantastic zei hij.
    Nu dus in de zuidelijkste hoofdstad ter wereld.Windy city dus, altijd beter dan Wendy city.
    En lekker wassen,had je geen tube Wipp-express? Shampoo kan ook hoor.
    Zit er tenminste geen roos meer op jullie kleren.
    Klinkt als een leuke stad, wel een beetje ver voor een weekendje weg.
    Ook nog met de cable car Mount Victoria op?
    Of alleen al die Rock cafés af? Word langzamerhand weer eens tijd voor een alcoholvrije dag.Haha
    Maar gelukkig ook nog educatief een museum bezocht. Sehr gut!
    Kun je daar ook Beef Wellington eten? Dat zal wel, allemaal vernoemd naar dezelfde kerel.
    Ik las dat 85% Europese voorouders heeft in Wellington.
    Misschien nog veel invloeden in de stad?
    Nou geniet nog van jullie stadje en rustig aan.
    Tot de volgende x. M