Wellington, IPhone en the parliament

7 januari 2017 - Wellington, Nieuw-Zeeland

We staan op en onze zinnen zijn gezet op de reparatie van Ron z'n telefoon. Ron had een repair winkel gevonden. Ron z'n IPhone  was al binnen 3 dagen van onze vakantie kapot. Hij laadt niet meer op.

De winkel was om 10.30 open ( dus in NZ 10.45) .. En ja hoor hij kon gemaakt worden, er moest gewoon een nw batterij in en zullen we het schermpje dan ook maar meteen vervangen? Krijg je korting.. Nou een nw glas en batterij voor €130,- doe maar.

Hij was om 1 Pm klaar. Ondertussen gaan wij lekker koffie drinken, ontbijten  in de haven, lekker chillen op zitzakken. En het zonnetje schijnt, het is zomer!

We gaan naar het parliament van NZ ( waar de eerste en tweede kamer zit), we krijgen er een een guided tour, ontzettend interessant. We komen in de ruimte waar ze debatteren en vergaderen, maar we mochten geen foto's nemen. Dan maar even goed opslaan in ons geheugen.

Wewe halen de telefoon op, ja hoor hij doet jet weer. Stom van ons want we checken niet in de winkel  of de telefoon weer oplaad. Want later bleek dat hij dus nog steeds niet oplaad, het lag dus niet aan de batterij. Maar helaas we kunnen niet teug. Want we gaan verder. Dus Ron is nog steeds niet online mensen.

Na de telefoon gaan we de met de Cable Car  (een trammetje wat 122 meter steil klimt) erg toeristisch maar oh zo leuk.
We lopen terug naar beneden door een prachtige botanische tuin en komen na een wandeling van 1,5 uur terug in de stad. We lopen tegen het café Leuven aan.. Heee das Belgisch,  we nemen daar een lekkere koude Hoegaarden pils.. Hmmm smaakt naar meer.

We lopen terug naar onze studio en voordat we gaan eten maken we nog een een wandeling naar het Victoria Outlook point. Allemachtig ff een stijgingspercentage van heel veel procent. Maar het uitzocht was formidabel.. We hadden 360 graden uitzicht over Wellington.. Toch blij dat we het klimmetje gemaakt hebben.

S avonds uiteraard weer heerlijk gegeten en nog even een biertje gedaan, het was tenslotte zaterdag. Je kan het uitgaan van Wellington vergelijken met het Soho van Londen. We hebben dus een behoorlijk lachje gedaan daar..

Morgen verlaten we het  Noordereiland, zitten we op de helft van onze vakantie en gaan we naar het Zuidereiland.

1. Annelies:
    8 januari 2017
    Goede overtocht! Hopelijk geen zeeziekte met zoveel wind ...
  2. Marcel Roelse:
    8 januari 2017
    Zulke dingen gebeuren uitgerekend op je vakantie.Balen natuurlijk,maar gelukkig is Ron niet zo mobielverslaafd.En is het voor ons ook wel rustig natuurlijk, want vaak verstuurd hij toch maar enkel onzin.
    Lekker even toeristische dingen kunnen doen,en dan uiteraard weer ergens aan Den toog hangen.
    In Café Leuven, grappig. Zit er ook nog ergens een broodje van Kootje of een frikandel van Marcel?
    Of is dat weer wat overdreven zeker?
    Lekker wandelen naar de top en dan weer de stad in, gezellig.
    Het is Juichend LanterFanten daar. Precies jullie toepasselijke kenteken.
    Benieuwd naar het andere eiland, Was dan ook gelijk mijn laatste reactie.
    Zou tot halverwege jullie reis reageren en nu is het klaar.
    Groetjes en nog een hele fijne vakantie. M.
  3. Annelies:
    8 januari 2017
    Aaah nee Marcel, niet stoppen met reageren!
    We kijken elke dag met spanning uit naar jou reactie (en het reisverslag natuurlijk)
    Je "moet" een boek gaan schrijven met die rijke fantasie van je...
  4. Piet en Francis:
    9 januari 2017
    Oplaadprobleem heb ik ook gehad bleek aan kabeltje te liggen grt nog veel plezier
  5. Anita en Johan van Gelder:
    16 januari 2017
    Hallo lieve vrienden
    Dat zijn weer prachtige foto's van een hele mooie omgeving>
    Ik kijk bijna net zo uit naar Marcel zijn verhalen inmiddels. Misschien een leuk idee om een schrijversduo te worden, jullie vullen elkaar perfect aan.
    Dus Marcel ga nog maar even door met je verhalen, je hebt er inmiddels al weer flink wat fans bij volgens mij>