Auckland de stad voor Ron & Eef!!

21 december 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Het is maar goed dat we op doorreis gaan en veel geboekt hebben, want als het aan ons ligt blijven we wel een week in Auckland!!
Wat een gave hippe en heerlijke stad! Een soort Kopenhagen of Oslo maar dan lekker warm, groter, goedkoper en een iets makkelijkere taal ..

Maar eerst dat aankomen op die vlieghaven, we zijn netjes geland maar toen de douane . Daar zitten 4 douaniers die je ingevulde toegangspas gaan controleren en daar 4 stempels op stampen.. laten er nou net nog een paar boeings 777 ( of iets van dat merk) hetzelfde tijdstip aankomen dus er moest een kleine 500/750 man gestempeld worden. Een soortje van in de rij staan voor droomvlucht in de Efteling, na een reis van 30 uur.. hellup! En de koffers die worden allemaal gecheckt op eten, hier wordt ook alles gescand en jawel geen drugshonden, maar vlees en fruit honden! Maar daarna stond hij daar; onze taxichauff wat een held. Hij bracht ons naar een super romantisch b&b in een leuke buitenwijk van Auckland!

Eerst een lekkere douche en daarna 2 uur geslapen om zo duf wakker te worden, dat je denkt wordt het nog iets vandaag. Ondertussen hadden we ook gelezen over de aanslag in Berlijn. Daar schrokken we weer van. Hier in NZ  leeft dat niet, terrorisme, alleen de angst voor aardbevingen. Hier is het een andere wereld.

na ons middagslaapje zijn wij als echte globetrotters in een soort stadsbus naar het centrum van Auckland gereden. En zoals al aangegeven een heerlijke stad. Ron heeft meteen nieuwe hiking schoenen gekocht in de SALE. Dus tevreden gingen we naar The crack shack en namen we daar ons eerste biertje aan de haven, 27 graden op het terras..fijne (rock) muziek, (met af en toe een kerstnummertje) en de mensen zijn hier awesome.. zo aardig. Ze vragen heel de tijd 'how you're doing, how's your day. De prijzen zijn net als bij ons, ietsje duurder, maar zeker niet duurder dan Adam. We hadden geen jetlag, maar toch waren we na  biertjes een beetje uitgeteld, dus hup richting de B &B , en daar een leuke tent opgezocht om te eten. En daar hadden ze net de quiz night!! We hebben niet gewonnen (ook niet officieel meegedaan)  maar dat was ontzettend leuk, wel heel anders dan de quiz van Rallie. Het ging zonder haperingen en erg snel.. (geintje Rallie :-)..

En toen naar bed.. om de volgende dag, heel veel te doen...

1. Paul:
    21 december 2016
    Goed te lezen dat alles ok is. We volgen jullie op de voet. Happy travels !
  2. BFF Agnes:
    21 december 2016
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen! Echt Genieten!! Ook voor ons als lezers:)
    Enjoy Ron en Eef xxx
  3. Jackie:
    Goed gedaan Eef, goed begin! Enjoy
  4. Kees:
    21 december 2016
    Mooi dat het zo is. Het kan voor jullie niet te mooi zijn

Hartelijk groeten Marjo en Kees
  5. Annelies:
    21 december 2016
    Leuk hoor dat jullie zo genieten!
    Wij genieten lekker mee ...
  6. Esther:
    21 december 2016
    Wat klinkt dat goed!! Veel plezier :-)
  7. Barbara:
    21 december 2016
    Dat klinkt allemaal al erg goed:) Nog veel plezier daar!
  8. Linda:
    21 december 2016
    Sooooo gezellig!!! ;) Nee even serieus, echt super leuk om jullie belevenissen zo te volgen. Veel plezier! Hier krijg ik dus echt GEEN domper van! xxx
  9. Anita en Johan van Gelder:
    21 december 2016
    Dat klinkt als een super goeie start. We zijn reuze benieuwd naar de rest. Veel plezier!!!!
  10. Peter:
    23 december 2016
    veelbelovend begin. Wij kijken uit naar al jullie volgende avonturen.
  11. Rallie:
    24 december 2016