Awesome duiken bij Poor Knights !

26 december 2016 - Tutukaka, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen voor het eerst wakker geworden van de wekker.. ( en dat op je vakantie). Vannacht wel een gevecht gehad met wat muggen. Wij slapen nooit met de airco aan, dus raam open.. hmm raam maar snel dicht en smeren maar..
Om 7.15 ontbijt in het zelfde restaurant als het diner van gister.. oh oh. Maar ontbijtje was prima!!

Om 8.15 melden we ons bij Divingtutukaka.. jemig voor al onze duikvrienden. Dat heb je nog nooit gezien! Druk. Maar alles loopt gesmeerd, form invullen, checken logboek, checken certifcate. BETALEN.
En naar de gearbalie.. het leek wel of we ski's gingen huren.. alles in de tas. En wij hoeven alleen maar naar de boot te lopen. Niks geen gesjouw, gewoon relaxen.
Langzaamaan is iedereen aan boord van de strak georganiseerde boot. Een briefing over de regels en safety vd boot van de prachtige captain Steve.. pfieuw pfieuw..

We varen de haven uit richting Poor Knights het moet er prachtig zijn . De tocht is mooi, want het weer is prachtig, zon en weinig wind.. goed smeren dus en niet zeeziek worden.  Onderweg komt de divemaster met je kletsen. Dat is Dave uit Ierland, hij noteert alles, hoeveel duiken je hebt gemaakt, wat is je level, wanneer was je laatste duik? Waar heb je allemaal gedoken. Ik had er vertrouwen in, ze weten hier echt waar ze mee bezig zijn . We krijgen onze divebriefing en jump het water in.. blup blup

Wat we toen zagen was geweldig en onvergetelijk scholen met vissen, wel honderden. We doken langs groten, muren met allerlei mooie vissen. De zon maakte alles nog schitterender. We gingen groten in ( soort tunnels) en kwamen er aan de andere kant weet uit. We hebben een kreeft gezien van wel halve meter en z'n antennes ook.. PRACHTIG! Deze duik staat bij mij in de top 3! De locatie is als uit een reclamespotje .

Beiden duiken duurden bijna een uur omdat we niet diep zijn geweest..
( lekker waar voor je geld :-)

We varen in 1 uur en 20 min terug. En alles wordt verder weer geregeld, geen gesjouw of spoelen van gear.. heerlijk . Het logboek invullen en dan een heerlijk glas koud ijskoud biertje. Het was zo'n 29 graden.

Rood ( lees verbrand) keren we even terug naar onze hotelkamer om daarna heerlijk te dineren in Schnappa Rock!! Wat heerlijk en gezellig. K ben blij dat de kerst voorbij is, het dooie Tutukaka is weer bruisend en supergezellig ..

Morgen weer inpakken en door naar onze nw stek. De duikbrillen bergen we op, het duikavontuur is voorbij!

1. Marcel Roelse:
    26 december 2016
    Hoi. Lekker met muggen vechten, klinkt bekend toen ik in Afrika zat.
    Maar het jeukt tenminste niet als je duikt.
    Ik heb nog nooit gedoken, maar wel heel veel Jaques Cousteau gekeken vroeger, dus weet een beetje hoe het er uit ziet beneden.
    Zal onbeschrijfelijk zijn om het zelf mee te maken, en zoiets Is moeilijk over te brengen.
    Moet je dus echt zelf meemaken, maar mooi dat jullie er zo van genoten hebben.
    Ik heb nog een film liggen van pipi langkous naar takatukuland.
    Benieuwd of dat hetzelfde Is, zal straks eens kijken.
    En een koud biertje na het duiken bij zo'n temperatuur zal er ongetwijfeld heerlijk in glijden.
    Beetje als een desperredos na het fietsen.
    Hier Is het de op één na warmste gemeten kerst, dus wij doen hier weinig onder voor jullie met die 29c.
    Hier gaan we nog even door met die kerst, gewoon de tweede vandaag.
    Gourmetten bij mijn zus vandaag met de familie.
    George Michael had letterlijk zijn Last Christmas, maar dat hebben jullie allang gehoord natuurlijk.
    Het is bij jullie ook veel vroeger natuurlijk, dus hij was bij jullie al overleden toen hij hier nog leefde.
    Afijn, vandaag lekker heel de dag Wham draaien maar.
    Misschien kunnen jullie ook nog wat gaan drinken in Club Tropicana, zit daar ook ergens in Schnapps Rock.
    Wat is de volgende activiteit?
    Bungee jump, hiking, dolfijnenjacht?
    Nou ik lees het wel weer.
    Have fun en groeten van the other side.
  2. Annelies:
    26 december 2016
    Haha Marcel, net zo leuk als de verslagen van Eef!
    Ik zie geen foto van captain Steve ....
  3. Paul:
    26 december 2016
    Zo te lezen loopt alles op rolletjes. Geweldige reis. Wij gaan vandaag maar weer eens aan een kerstdiner. Onze kleindochter komt de boel onveilig maken. Morgen aan de bak en morgen avond biertje bij t Archief met de Juke Joints. Dan woesdsg dagje Rotterdam. Ja hier gebeurd ook van alles dat merk je wel. Veel liefs vanuit het thuis front. De stoofpeertjes staan op by the way
  4. Petra:
    26 december 2016
    Leuk dat het zo leuk is!
    Gezellig hoor om jullie zo te volgen. Ook alle reacties zijn vermakelijk ;-)
    Ja, zoals Annelies ook zei: foto Steve?
  5. Friek:
    26 december 2016
    Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen! Jullie zijn toppers.
  6. Eeffi:
    26 december 2016
    Eeffie!!! Wat zijn jullie aan het genieten zeg! Erg leuk om zo een beetje mee te reizen.
    Groetjes uit het frisse Middelburg