Het gevoel van geluk en dolfijnen

25 december 2016 - Russell, Nieuw-Zeeland

ken je dat? het gevoel van geluk.. ik wel, en ik heb dat deze dagen al een paar keer ervaren. Zo'n gevoel van, oh wat voel ik me een rijk mens.

Vandaag werden we opgepikt door een een catamaran. In het baaitje voor ons hotel. De nacht waren we prima doorgekomen, Ron is wel opgeknapt, maar we zijn allebei een beetje verkouden. maar ziek gelukkig niet meer.

Vanessa de captain heet ons van harte welkom op haar boot, ze verteld wat we gaan doen, dolfijnen zoeken, en baaitje opzoeken waar we aanleggen en en gaan bbqen voor lunch en lekker zeilen.. En er wordt verwacht dat we meehelpen (ehh werken) aan boord.. he? we hebben toch vakantie?

Aan boord zit weer een bont gezelschap aan nationaliteiten, altijd leuk om te raden waar de mensen vandaan komen aan de hand van de taal. Is het nou Denemarken of Oostenrijk? En er waren 2 jonge duitse mensen, ze vragen ons waar wij vandaan kwomen. Uit het zuiden van nederland, Oostkapelle, he daar gaan wij altijd op vakantie zeggen ze. Ik heb meteen ons adres gegeven van Gastenverblijf Neeltje, en ze gaan komen!! Het was ontzettend gezellig. Misschien zien we ze nog want ze blijven ook 6 weken in NZ (zij reizen met een oude camper).

Na 20 minuten is er dolfijn alarm. We zitten middenin een pod dolfijnen, wat mooi en wat word ik daar gelukkig van. Ze springen en duiken om de boot.. En iedereen wordt wild en enthousiast. Er is ook een babydolfijntje.. zo mooi je krijgt er bijna tranen van in je ogen. Om te filmen is het wat lastig, want elke keer als jij klaar staat met je camera laten ze zich niet zien. Vanessa bestudeerd de dolfijnen en heeft de meeste een naam gegeven. Ze legt alles uit over de beesten. Ze worden enorm beschermt, want ze zijn er zuing op.

We varen verder een baai in, het is als in ' the pirates of the caribean' Blauw water, witte stranden en we gaan voor anker. met een dinky worden we van de boot naar het eiland gebracht, daar liggen we wat op strand en maken een wandeling nar een uitkijkpunt.. jemig ben ik in het paradijs beland?? Tropische vogels, uitzichten die adembenemend zijn, en je ziet er geen mens, alleen de mensen van onze boot.

Na een uurtje op het eiland gaan we weer aan boord en krijgen we een lekkere lunch, bbq met een heerlijk glas witte wijn. Oh ik wil nooit meer weg hier.

Maar we vertrekken weer en we gaan langs eilandjes waar Thomas Cook aan land is gegaan en andere eilanden. En de crew verteld over de ontdekkingstocht van Cook en Abel Tasman .. veel cultuur en geschiedenis.

terug naar Russel zien we weer dolfijnen (het is dezelfde pod) we dobberen nog even maar moeten ze dan weer met rust laten.. We worden afgezet en we bedanken de crew voor een geweldige dag.

En wij gaan nog even wandelen in Russel naar de Flagstaff (een verhaal van de engelsen de mauoris). een wandeling van een uur met weer adembenemende vergezichten over de zee.

Nu gaan we kerstavond vieren we hebben een tafel gereserveerd bij ons in het hotel. Er is ook live music.

en morgen ochtend, gaan we om 8 uurfacetimen met de club die naar de Herberg gaat!!! We kijken er naar uit. Ik hoop dat de wifi redelijk werkt...

Alle mensen die ons volgen, dank dank voor jullie leuke reacties. We wensen jullie een fantastische kerst en pak je gelukmomenten met familie en vrienden!!

1. Arjen vK:
    24 december 2016
    Hey Eef en Ron! Jullie stappen van de ene filmlocatie naar de andere zeg! Wat zien jullie enorm veel in zo'n korte tijd, erg tof om te lezen! Ron alweer helemaal de oude? Heb nog een toptijd daar samen en geniet van alles!

Fijne kerst, liefs Arjen, Anne en Luuk
  2. Doortje:
    24 december 2016
    WAT EEN ENTOUSIASME! Goed om te lezen dat jullie het (ondanks de zieke Ron) zo naar jullie zin hebben! Ik zou bijna het vliegtuig pakken en ook naar NZ gaan. Al heb ik al over een tiental mooie momenten gelezen, ik hoop dat jullie nog een fantastische tijd tegemoet gaan. Hele fijne feestdagen uit nagellakkend Nederland! Dikke knuffel, xx
  3. Rallie:
    24 december 2016
    Zo, even een inhaalslag gemaakt. Alle verhalen gelezen. Mooi man. En leuk dat jullie ook aan de andere kant van de wereld nog even aan me hebben gedacht. Dank voor het compliment ;-)
    Geniet ervan. Fijne kerst. X
  4. Kees:
    Fijne kerst daar gewenst. Veel liefs uit Oostkapelle
  5. Annelies:
    25 december 2016
    Wat n bofferds zijn jullie!!
  6. Tonny:
    25 december 2016
    Fijne kerst daar in NZ. hier veel wind.
  7. Jesse:
    25 december 2016
    Mooie teksten! Goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Krijg zelf ook weer zin om op pad te gaan ;)