Off the road in New Sealand

27 december 2016 - Matakohe, Nieuw-Zeeland

Zittend op een veranda van onze  B&B, net 7 km van Matakohe, schrijf ik deze blog. Het uitzicht is prachtig, we kijken uit over een soort Shire ( hobbitland). De B&B Petite Provence wordt gerund door een gepensioneerde arts uit Frankrijk en een N Zeelandse, (Guy en Linda) 7 hectares hebben ze, en alles zelf aangelegd .

De tuin is vol mooie subtropisch bloemen. M'n moeder zou er blij van worden. (Mam: Ik maak er foto's van)  Vogels  vliegen af en aan. En het is stil.. heerlijk We krijgen thee en zelfgemaakte cake . Dat is nog eens een welkom. Wat leuk.. we voelen ons meteen thuis.

Maar eerst de dag:
Vanmorgen om 8 uur AM hadden we een FaceTime date met de familie Lievaart, zij vierden tweede kerst! Dat was leuk, met wat gehaper hadden we een goed gesprek. Ik vond het heerlijk om iedereen te zien, speciaal m'n ouders. Maar natuurlijk ook de anderen. Iedereen kwam ff voor de camera . Gelukkig zorgt Emelie goed voor Zusje en is Twan voorzichtig met vuurwerk.

Toen de reis hier naartoe, we zijn nog samen en hebben (net) geen ruzie gekregen  [] ..

Het was mijn beurt te rijden, links houden en gewoon gas geven! We hadden de route uitgestippeld, we gaan niet over de grote weg want we hebben tijd zat.. Ehh mensen voor wie nog eens naar NZ gaan en rond gaan reizen; neem gewoon de grote weg, die zijn prachtig en goed begaanbaar.. maar dat wisten wij toen nog niet. Dus Ron & Eef gaan voor de kleine weggetjes.. my oh my. De weg werd opeens onverhard, ik denk alleen geschikt voor de farmers. We zagen geen bordjes meer, geen huizen alleen maar koeien. Putten in de weg, waar zitten we? De app 'maps me' op Eef haar iPhone had geen service meer. De sfeer in de auto sloeg om, ik moest zachter en rustiger gaan rijden van Ron, maar we hebben toch een SUV? Nee hij had gelijk, het ging op en neer..

TERUG zegt Ron we moeten terug. Ja maar ( je kent het wel), ik heb zonder morren de auto omgekeerd en zijn we hobbel de bobbel terug gereden naar waar de weg weer verhard werd.. pfoeiii. een kleine 10 km terug..Eerst die iPhone aan de praat. Nee ik wil geen ruzie. We hebben van stoel gewisseld en Ron is gaan rijden en ik navigeren, ondertussen had  de iPhone weer bereik.
Uiteindelijk kwamen we weer in de bewoonde wereld. 2x  Pfoeiii

De weg was prachtig, maar niet geschikt voor onze auto jammer genoeg zijn we geen hobbits of Gandalf tegen gekomen.

Voordat we naar de B&B rijden, gaan we naar het bekende Kaurimuseum. Over de grote boom waar de kolonisten rijk mee zijn geworden. Erg interessant.

Nu worden we heerlijk verwend door de gastvrouw ze is voor ons aan het koken. We hebben net een glaasje wijn en een biertje gekregen!

De avond is bijna voorbij en Linda is net naar bed, we hebben heerlijk gegeten en daarna 2 uur over Nieuw Zeeland gekletst, want ze houdt van 'chatten".. heerlijk, wij houden ervan.. En voor Marc; dit was de eerste B & B waar we dit ervaren. ik hoop dat er nog meerdere volgen..

1. Michiel en Christa:
    27 december 2016
    Wat een prachtige foto's!! Je zou inderdaad denken dat je ieder moment in een hobbit dorpje terecht komt hihi... Fantastisch om te lezen allemaal!
  2. Annelies:
    27 december 2016
    Herkenbaar zo die gezelligheid in de auto ...
    Prachtig plekje, jammer dat je daar maar een nachtje zit!
  3. Marcel Roelse:
    27 december 2016
    Hallo. Mooie impressie van NZ op de foto's.
    Het zal zeker in het echt onbeschrijfelijk mooi zijn, maar je geeft het aardig weer.
    En wat een allemachtig belachelijke grote boom !!!
    Kun je wel een tijdje van stoken daarom.
    Ja dat navigeren en rijden....ik zei nog, zal ik meegaan?!
    Dan hebben jullie in ieder geval een goeie chauffeur.
    Nee was niet nodig , afijn je ziet wat er van komt.
    Had jullie een hoop tijd kunnen schelen.
    Gandalf woont daar niet meer, is toen verhuisd naar een appartement.
    Zitten nog wel veel Orks daar.
    Maar gastvrij ontvangen met zelfgebakken cake.
    Klinkt natuurlijk wel heel zoetsappig allemaal, maar een keer een B&B waar alles in het honderd loopt zou ook wel fijn zijn.Met een wietplantage, lekkende kranen, en een bed waar je doorheen zakt.
    Beetje Fawlty Towers zeg maar.
    Want anders worden wij enkel meer jaloers.
    Maar leuk om te lezen, ga zo door!!
    Je staat nu een acht gemiddeld Evelien, voor je reisverhalen, dus goed bezig.
    Groet uit Breda. Marcel.
  4. Nanda:
    27 december 2016
    Kijk er elke dag naar uit om deze fantastische verhalen te lezen! Wat fijn dat jullie het zo geweldig hebben. Vandaag thuis lekker biertje brouwen.. Hebben ze daar lekkere triple biertjes? Liefs
  5. Heinz und Beatrix Sauer:
    27 december 2016
    Oh wie wir Euch beneiden! Wenn wir die Bilder ansehen, möchten wir gleich nochmal in Richtung NZL aufbrechen. Genießt den Aufenthalt in vollen Zügen.
    Herzliche Grüße von Heinz und Beatrix