bye bye Jeanet & Ian op naar Motueka

10 januari 2017 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Vandaag ontbijten we met 2 Amerikanen uit indiana. Sorry mensen, maar we vinden die Amerikanen toch een raar volk hoor. Ze zijn dik, praten aan een stuk door het maakt niets uit of jij wat te zeggen hebt. Ze eten veel en alleen met een vork. En rijden 8 uur per dag. Want ze willen alles zien. Ze wilden ook wel een keer naar Neeltje komen, maar ook tulpen zien. Kan je beter naar de Keukenhof gaan zei Ron..

Jeanet en Ian komen wel naar Neeltje. They liked it a lott. We shall see.

Ian had deze morgen French toast ( soort wentelteefjes) met warm rood fruit gemaakt . Dat was lekker en niet zo zwaar.

We nemen afscheid, het was fijn in de B&B Anchor Down bij Jeanet en Ian . We vervolgen onze weg naar Motueka, op naar Abel Tasman park. We rijden nu op het Zuider eiland waar het veel rustiger is. Smalle kronkelende weggetjes over bruggen en kloven, langs fjorden en door groen gebergte. We komen aan bij Edens Edge Lodge. Een beetje norrige man ( Chris ) geeft ons de sleutel van onze kamer .

Hij is blij dat hij ziet dat we 4 nachten blijven.. Het is een Lodge. We kunnen tv kijken in de gezamenlijke ruimte en koken in de keuken. Er is een prachtige tuin met veranda. Weer een plaatje. Yes we gaan koken. Hmmm een salade maken dan. Even niet uit eten.

En zo zaten we om 7.30 pm, op de veranda met een koud glas (marlborough ) sauvignon bl. wijn met onze zelfgemaakte salade en uitzicht op het gebergte, en we kletsen met Aussies en Belgen uit Hasselt die fanatieke duikers zijn in de Zeeland.. (yes nw klanten :-) .. )

Chris gaf ons goede tips wat we morgen moeten gaan doen.. hij is uiteindelijke toch wel blij heb ik het idee.

Om 22 uur doe ik het nachtlampje en 'poef' alles uit in ons gehele blok. ( ook de andere kamers). Wat doe je ? zegt Ron die net onder de douche vandaan komt. Ehhh niets. Ik weer naar Chris, hij kijkt niet blij. Ja sorry hoor, ik kan er ook niets aan doen. Maar Liz ( zijn vrouw ) verontschuldigt zich. En de stop is weer gefixt. we hebben weer power, Ron liep al in z'n onderbroek te kletsen op de gang met de andere kamers..

Nu dan lekker slapen .. morgen weer vroeg op voor een nieuw avontuur!

1. Yvonne De Wolf:
    11 januari 2017
    Wat een mooie foto's weer en de lodge ziet er ook heel gezellig uit, mooie tuin en mooi uitzicht!
  2. Marcel Roelse:
    11 januari 2017
    Ik weet er alles van!Heb ze jaren door Europa gereden, ben er twee x op vakantie geweest,en ja,ze zijn dik,willen overal cola bij,mannen dragen hun baseballcap en bandplooibroek,en de vrouwen hun white sneakers en golden girls permanentje.
    Kan er wel een boek over schrijven. "We're loud and everywhere"!
    Maar goed,kletskous Jeanet verlaten en....Ja hoor! Eindelijk een norrige man!
    Beetje grumpy werd wel eens tijd na al die geweldige mensen.Haha.
    Maar een prachtige veranda zie ik op de foto.
    Lekker met een glas witte wijn en een Marlboro.
    Beetje raar dat jullie zijn gaan roken,maar ja,het is vakantie.
    En weer wat potentiële klanten voor Neeltje.
    Jullie weten de capaciteit van Neeltje toch?
    Want langzamerhand komt iedereen die jullie daar ontmoeten.
    Misschien thuis maar een plan maken wat betreft het halen van de gasten op Schiphol.
    Kan ze wel halen met de bus,gelijk een sightseeing tour rijden,en mij 30€ pp betalen.
    Voor jullie zit er dan 10% commissie aan vast natuurlijk.
    En ook maar gelijk Hotel Neeltje openen want met al deze gasten lukt het niet meer om het in 1 seizoen te proppen.
    Bedlampje en kortsluiting? ?
    Ron zal de föhn wel in het bad hebben gegooid.
    Want opeens staat hij in zijn onderbroek met de andere kamers te praten, vreemd natuurlijk.
    Je kan ook overdrijven met jezelf promoten voor jullie b&b.
    Hoop dat jullie eerste nacht fijn was bij mopperpot Chris.
    Op naar het volgend avontuur, spannend hoor.
    Het is net of ik weer een nieuwe kameleon lees.
    Groeten en tot de volgende x. M.
  3. Annelies:
    Wow, wat een uitzicht!
    En haha, die Mracel weer ....