Picton met 30 graden..

9 januari 2017 - Picton, Nieuw-Zeeland

Lekker geslapen en op tijd weer op voor het ontbijt. We kunnen ontbijten tussen 7.30-9.00 uur. Alle 3 de kamers zijn bezet dus het is druk aan de ontbijttafel. We ontbijten met Oostenrijkers en Aussies. En Jeanet kletst en kletst. En Ian bakt een ei met mais en bacon en fried tomatos. Oef oef wat een zwaar ontbijt, maar we moeten het eten want hij staat al te bakken. Genoeg energie voor de dag!

We hebben besloten om vandaag de tip van Jeanet op te volgen en gaan voor a nice long walk. We halen wat eten in de supermarkt  lekkere kaasjes en paté  en stokbrood. En daar gaan we. Het is bloedje heet. De wandeling is geweldig. Onze eerste picnic stop is bij een prachtig uitkijkpunt we kijken zo de sound in. Mensen die ook wandelen beginnen gewoon spontaan te kletsen, een vader en zoon uit Wellington. Ze vertellen over NZ, hun zeiltocht, wat we absoluut moeten zien, de economie van NZ en hebben het over Nederland. En ons broodje smaakt zo lekker, de zon brandt. Jonge backpackers kletsen, het leek net of Karina ( m'n nichtje die in Aus zit) naast ons zat te kletsen. Nee het is ze niet maar wel Nederlands en we kletsen gezellig.

We lopen terug en stoppen bij Bob's Bay voor onze 2e picnic stop. En plonsen het brrr oh zo koude water in. Waar de stingray's weg zwemmen tussen je voeten door.
Het is zooo warm, het koude water doet ons goed.

We zitten in de schaduw en ik doezel weg. Oh wat een vakantie.

We smeren ons verloren maar je verkleurt hier zelfs in de schaduw.

'S avonds heerlijk vis gegeten in het beste restaurant van Picton ( zegt Jeanet) en het was ook heeeeerlijk!

Morgen gaan we weer verder!

1. Annelies:
    Heerlijk!
    Ben benieuwd naar de foto's ...
  2. Marcel Roelse:
    10 januari 2017
    Dat klinkt als een lekker ontbijt.
    Krijgen jullie nou ook zo iets als...dat willen wij later ook doen!
    Wel gezellig zo met je gasten.
    Moeten jullie dat ook nog leren,want Ron kom niet verder dan een broodje kaassalade!
    Mocht het ooit zover komen dan kan ik jullie wel wat wegwijs maken in de keuken.
    Wel spannend om kaas te kopen en paté bij 30c.Tijdens de picknick gelijk kunnen kaasfondu-en en een glaasje paté kunnen drinken.
    Lekker kletsen met iedereen.En dan iemand uit Wellington. Kwamen je net vandaan!
    Dus op zijn geklets zaten je niet te wachten.
    Stingrays ipv kwallen is heel wat anders.
    Blijven smeren maar,desnoods stuur ik wat op.
    In de aanbieding bij het kruidvat.Kleine moeite.
    Maar daar is misschien ook wel een kruidvat.Anders vraag je het maar aan Jeanet.
    Dan kan ze weer even kletsen.
    Tot later vrinden. M.
  3. BFF Agnes:
    10 januari 2017
    Wat klinkt het toch allemaal geweldig. Genieten!! ik trek er al dagelijks een lekker relax momentje voor uit om jullie blog te lezen. Heerlijk. Het is bijna alsof we erbij zijn. Geniet nog maar lekker, net over de helft. Dikke kus vanuit een somber saai Ritthem XXX liefs Ag
  4. Paul:
    10 januari 2017
    Hoi Eef en Ron. Zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin. Geweldig, wat een reis. Wij volgen jullie avontuur op de voet. Hier wordt t winterweer komende week. Neem maar wat zon mee mochten jullie ooit nog eens terugkomen.