Cardrona hotel the place to be

16 januari 2017 - Cardrona, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen afscheid genomen van ons iets wat saaie motel in Hokitika Het was wel lekker ruim, we hadden een keukentje. Alles prima, maar het weer was zo grauw en donker.. zo jammer want bij mooi weer heb je geweldige uitzichten. Maar het weer is het weer. You have to do with it.

We gaan rijden, Ron is on the wheel. Ik navigeer. Het is mistig druilerig. We gaan naar Cardrona. Een (ski)dorpje vlak voor Queenstown. We moeten 300 km rijden. Onderweg hebben we weer zoveel moois gezien.

Wandelingen langs strand en door forest en en natuurlijk zeiknat regenen.

We zien krachtige watervallen, meren die blauw blauw nog blauwer zijn, en af en toe komt ff de zon kijken .

De weg is mooi, maar verandert van landschap, van het vochtige weer komen we opeens op een soort hoogvlakte, het wordt droog en dor.

En als we aankomen in Cardrona, zien we daar ons hotel; aan de buitenkant lijkt het op een hotel uit de jaren 1900.. ( in het echt uit 1860)

Het hotel is 1 van de weinige gebouwen dat nog staat vanaf het begin van de goldrush, het hotel heeft z'n oude gevel behouden.

We stappen binnen. Het is geweldig, er zitten mensen voor een haardvuur, er staat lekkere muziek op. Bediening rent rond met pullen bier en flessen wijn. Je ziet verschillende ruimtes . Wat leuk, we worden naar onze kamer gebracht.. ohhhhh wat gaaf!! We krijgen een 4 persoonskamer met met een koelkastje. De kamer grenst aan de tuin, waar zitzakken liggen, picnictafels, er staat een reusachtige haard in de tuin die het altijd doet. Het gras is groener dan groen en de rozen zijn zooo mooi. ( de irrigeren hier constant)

In de winter is het een apres ski gebeuren hier.

Als ik ooit een hotel wil , moet het zo zijn !! Kijk naar de foto's..

Dit is horeca waar wij van houden. en er is een laundry en een hottub..

En morgen.. beleven we een nw avontuur absoluut!!!!

1. Tonny:
    17 januari 2017
    Blauw, blauw, blauw, ik wil terug naar...... of blijven jullie liever in Nieuw Zeeland? Of blauwe ruis?
    Prachtig daar!!
  2. Marcel Roelse:
    17 januari 2017
    Het saaie hotel word vergeten met jullie hotel nu!
    Even 300 km rijden.Driver Ron and navigator Evelien.Helm op en gas.Op naar een nieuw avontuur.Ik heb zelf al honderden hotels versleten,en begrijp precies wat je bedoelt.
    De 13 in een dozijn ketens,zo saai.Maar heel af en toe kom je in een klassiek hotel.
    Veel hout,krakende trappen en een enorme open haard.Ik begrijp jullie enthousiaste reactie.
    En dan die grote mooie kamer,das gewoon weer een feestje.
    Heerlijk die open haard buiten.Gezellig kletsen en een pul bier erbij.
    Want ze drinken daar wel veel begrijp ik.
    Als het personeel al rond rent met flessen wijn en pullen bier,dan is het nu ook après ski tijd geloof ik.
    Of ze drinken daar gewoon als tempeliers.
    Wel nuchter op het paard gezeten vandaag toch?
    Zag het net op Facebook, Ron zat nog wat onwennig,maar wel gaaf dat hij meeging.
    Zelf ben ik nog wat stijf van de badminton gisteravond.
    Het tempo en niveau ligt nu toch wat hoger,sinds Ron al enkele maandagen niet meespeelt.
    En ook nog samen in de hottubs gezeten?
    Als jullie zo'n hotel hebben kom ik ook logeren hoor.
    Ook met zo'n groene tuin waar we bij de open haard kunnen zitten.
    Nou,benieuwd weer naar jullie volgend avontuur.
    Fijn om te lezen dat jullie genieten van iedere kilometer die jullie afleggen, te voet,met de Toyota en nu ook te paard.
    Jullie zien wel, zelfs een lowbudgetreis kan heel mooi zijn.
    Hier is het echt freezing cold nu,dus ga zo mijn schaatsen slijpen.
    Geniet maar lekker verder en tot de volgende x. M.