saddle up my horse...

17 januari 2017 - Cardrona, Nieuw-Zeeland

Vandaag gingen we paardrijden . Wauw best spannend want zo vaak heeft Ron niet op een paard gezeten.

Ik wilde het zo graag en Ron ging gewoon mee. Zonder aarzelen, ik was verbaasd.  De avond van te voren had ik het nog geboekt. Ik wilde eigenlijk 2 uur, maar dat was al vol. Dus het werd de tour van 3.5 uur. Met een stop bij de Cardrona Hotel voor een biertje.

Spannend. We maakten in de morgen nog een wandeling en gingen toen naar de ranch. Ehmmm ranch? Nee hoor gewoon een grote schuur. Met een grote kassa. Eerst maar alles tekenen dat je overal zelf verantwoordelijk voor bent, en dan betalen. Ja zo gaat dat hier. No worries. Afijn de cc is weer wat lichter. Ze verhuurden ook quads. Echt iets voor Twan dachten we.

De paarden zagen er goed verzorgd uit, en ze werden gekoesterd door Jim en Kelly. Zo lief gingen ze ermee om.

Wij gingen naar onze paarden. Het werd de brave Ella en de stevige voorwaartse Pat ( met veel pit)..

Alles werd goed uitgelegd. Op z'n westerns stijl. ( heerlijk) hoe stop je een paard, hoe draai je naar links en naar rechts. En hoe donder je er niet af :-) We gingen met z'n 5en op pad. En Kelly was onze enthousiaste gids. Wat een mens. In korte broek klom ze op Andy. Er waren 2 gasten die zelfs nog nooit op een paard gezeten hadden. Zij reden achteraan. Op de easy horses Kelly voorop, ik volgde Kelly en daarachter  kwam Ron. Hij vond het spannend maar ook leuk.

We klommen met de paarden ( tenminste wij hoefde niets te doen). En daalden. Het werd weer warm en de uitzichten waren geweldig. Ik genoot zo enorm.

Are you ready for running? Nou zekerss. Hup daar gingen we, draf en galop. En het ging hard, ik dacht aan Ron keek achterom, hij zat nog in het zadel. Hij keek wel een beetje angstig maar dat verdween snel . En hij bleef in het zadel! Topper.

Er liepen schapen om ons heen, koeien met kalveren en zelfs herten.

Kelly vertelde over de geschiedenis van het dorp, de vegetatie, de schapen en over de ski area.  En af en toe vlogen we de berg op in volle galop .

Na 2,5 uur kregen we een biertje in het Cardrona Hotel. Hè dat kennen we. Wat was het gezellig. We liepen nog een half uurtje  terug naar de Shed.

Wat een dag! Ron had het overleefd. Hij vond het leuk. En ik vond het fantastisch ..

Ik ben de hottub in gedoken. Lekker een half uurtje in heel warm water liggen.. zalig!

Oh mensen wat een vakantie , morgen trekken we verder..

1. Doortje:
    In één woord: GEWELDIG!

(en wat super stoer van Ron, Sjors zou dat echt nooit met me doen.. Bofkont!)
  2. Annelies:
    18 januari 2017
    Wat doen jullie toch leuke dingen allemaal!
  3. Marcel Roelse:
    18 januari 2017
    Weer een nieuw spannend avontuur.Het lijkt wel zo'n jeugdserie op tv.Dat je benieuwd ben wat Ron en Eef nu weer gaan beleven!
    Mooi dat Ron na zoveel jaren huwelijk jou nog steeds kan verbazen!
    Da's toch geweldig en zo blijft het allemaal oh zo leuk.
    Ik ben eerlijk gezegd ook verbaasd,Ron te paard.Geen alledaags gebeuren.
    Maar wel cool natuurlijk,alhoewel we dat er nog wel eens zullen inwrijven bij hem.
    Merk wel dat vrouwen dat erg leuk vinden dat Ron op een paard zit.
    Met wielrennen ben ik nou niet echt een vrouwenmagneet.
    Ben dus wel op een idee gekomen,en heb een spoedcursus bij manege Scheldestad besteld.
    Pakket lichte dressuur,springen,military,mennen en rodeorijden.
    Twee maanden,dus in het voorjaar heb ik al sjans met al die vrouwelijke ruiters onder aan de duinen.
    Morgen even naar Sinke om laarzen en zo'n lekker strak broekje.
    Maar op de foto's te zien moet het een mooie rit zijn geweest.
    Een prachtige natuur,zoals overal daar in NZ.
    Gelukkig bleef Ron zitten,was ook een vrouw waar hij op zat.
    Zal wel wat paardengefluister in haar oren hebben gefluisterd,zodat Ella onder invloed van zijn charmes Ron heeft laten zitten.Knap hoor.
    Hopen dat hij thuis nu ook steeds wil paardrijden zodat hij achterop raakt met wielrennen.
    Kan ik ook eens op kop fietsen en hij moet lossen.
    MooI Eef dat je er zo van genoten hebt,een heel andere ervaring dan hier op het strand.
    Leuk dat je van Kelly veel te horen kreeg.
    Ron zal wel niks gehoord hebben,was alleen aan het overleven.
    Was er natuurlijk als eerste af toen hij hoorde dat jullie een biertje gingen drinken.
    Toen was ie niet meer zo stuntelig.
    Hoop dat Ron niet al te stijf is, zal nog wel in die tobbe liggen zeker.
    Op naar een nieuw avontuur!
    Tot de volgende x. M.
  4. Paul:
    18 januari 2017
    Fantastisch allemaal. Die Ron van zoveel markten thuis. En Marcel ik heb nog maat 43 rijlaarzen en een strakke broek. Ben klaar met al die aandacht.
  5. Esther:
    18 januari 2017
    Wat een geweldige ervaring lijkt me dat! De foto's waren ook super!
  6. Marcel Roelse:
    18 januari 2017
    Bedankt Paul.Ik kom er gauw om.Heb jij ook niet nodig.Jij ziet er van je eigen al goddelijk uit.
    Stop morgen met bodypumpen en ga paardrijden.
    Vanavond voor de 5e keer naar Soof 2. Daar zitten ook veel vrouwen.
  7. Linda:
    18 januari 2017
    Fantastisch Eef en Ron, wat een ervaring zo'n rit! Van jullie reisverhalen kun je gerust een boek maken, maar van de reacties bij de reisverhalen ook!!
  8. Ester:
    19 januari 2017
    genoten van jullie verhaal !