Catlins, schapen, schapen , schapen 1 pinguïn en 2 zeeleeuwen.

20 januari 2017 - Otago Peninsula, Nieuw-Zeeland

We verlaten om 9.15 uur onze kleine ( luxe) cabin. We nemen afscheid van Ties en Janny, wat was het gezellig. Zij gaan noordelijker , wij trekken nog iets zuidelijker.

Het is mooi weer.. maar dat betrekt alweer snel. We moeten bijna 400 km rijden ( we doen ieder de helft). De eerste 200 km zijn best saai voor nw Zeelandse begrippen. Maar na de grote stad Invercargill, werd het mooier want we kwamen bij de kust. Weids, veel bergen met zoveel schapen, overal waar je kijkt zie je schapen . We stoppen bij een uitkijkpunt, je kan er Zeeleeuwen zien als je geluk hebt. We lopen naar de woeste blauw zee. De golven beuken op de rotsen, wat een geweld. De zon schijnt.  We lopen een eindje en zien daar een hele dikke zeeleeuw liggen tegen de duinen aan. Wat een beest. Je mag ze tot 20 meter benaderen. Een paar andere mensen staan ook te kijken. Wauw.

We lopen verder op het strand en plots komt er een grote zeeleeuw uit het water kruipen. Fantastisch. We kunnen het filmen. Ook een dikkerd , we zijn met nog 3 andere mensen op het strand.

We gaan weer verder, picnicken ergens. En stoppen bij het versteende bos. De zon schijnt nog steeds. Bij deze kustlijn stond miljoenen jaren geleden een bos, door een vulkaanuitbarsting, is dit verwoest maar de bomen zijn versteend. Heel apart je ziet dus hout maar het is van steen.

Hier kunnen we pinguïns tegenkomen. Maar dan moet je geluk hebben. Je ziet ze vaak alleen bij zonsondergang... we lopen een stukje langs de kust. En jahoor in de bosjes ziet er een. Hij verraad zichzelf door z'n gegil. We zijn maar met z'n tweetjes. En genieten van het beest. Die gewoon stil staat. En z'n ene vleugel uit steekt naar links . Zo komisch. Ook daar niet dichterbij dan 20 meter.

We gaan verder, en stoppen daar nog eens en daar.. de natuur wordt steeds mooier. we zien schapen en schapen. Grappig.

Onze volgende B&B , is Greenwood farmstay! Op een sheepfarm.. gaaaafff. Morgen krijgen we een rondleiding..

Om 7.30 ontbijt.

Met de schapen op... oef oef

1. Annelies:
    22 januari 2017
    Lekker ontbijt met schapenmelk!
  2. Marcel Roelse:
    22 januari 2017
    Zo dat is weer een aardige rit.Allebei gezellig de helft.Beetje saai eerst,dus lekker een appeltje schillen.En dan komen de schapen,overal schapen.Meer schapen dan mensen dus.
    En dan de woeste kust.Mooi te zien op de foto.En gelukkig waren jullie op tijd,want er waren zeeleeuwen.Had mooi geweest als het echte wilde waren,maar zijn er enkel voor de tourist lees ik op de site van lonely planet.Gaan dan eind van de middag terug in hun bassin.
    Maar het is wel een dikkerd zeg.Had leuk geweest als hij jullie in zo'n bootje had meegetrokken, maar jullie hebben ze tenminste gezien.
    Maar droog weer om te picknicken en een pinguïn te laten schrikken.
    Dat is toch niet gek dat hij gaat gillen,zou je zelf ook doen als je rustig in de bosjes staat in je nakie.
    Was er maar één of nog meer?Het zijn grappige waggelende dieren ja.
    En dan op weg naar een schapenfarm,ook weer heel wat anders.
    Misschien wel zelf scheren.Kun je voor mij nog zo'n wollen deken meenemen en een schapenvest?Als het kan ook nog zo'n kleed voor op de vloer.
    Zo maar wat kleinigheidjes hoor,kan wel in je handbagage.
    Nou we horen wel hoe het gegaan is dat schapenmelken.
    Vanavond schaap eten? Jullie hebben al een aardige dierentuin opgegeten daar in NZ.
    Groetjes en tot de volgende x.M
  3. Leo:
    22 januari 2017
    Ben benieuwd naar de film, wordt veel werk als je thuis komt
    Maar wordt vast heel mooi.
  4. Ties en Janny:
    22 januari 2017
    Leuk, dat we jullie reisblog nu ook kunnen volgen. Mooi, zo als je alles beschrijft met prachtige foto's. Veel plezier bij Mount Cook. Wij hebben daar erg genoten ondanks dat het wat bewolkt was. Groetjessss