Dunedin, langs de zuidelijkste puntje van het zuider eiland

21 januari 2017 - Portobello, Nieuw-Zeeland

We sliepen weer eens in een B&B vannacht. We verbleven op de Farmstay Greenwood in Owaka, naast de werkelijk waar prachtige Paranuiki falls. Helen May had ons gister later dan wij arriveerden welkom geheten, ze waren pas laat thuis omdat ze naar een begrafenis moesten van een loved one.

We kwamen aanrijden via een onverharde weg, we rijden de oprijlaan op van een schitterend huis. We parkeren de auto, en zien een briefje hangen: Lievaart&de Wolf in Queen red room at the end of the  corridor. We openen de deur, er is niemand thuis, we lopen door het huis. Mooi! En vinden onze kamer. We settelen ons, en dan komen Helen-May en Alan thuis. We gaan op advies van hun wat eten in het dorp verderop (15 km) , bij Lumberjack café.

Gelukkig had Helen-May een tafel gereserveerd, er. Zaten nog 2 tafels, verder was het leeg .. hihihi.

Vandaag moeten we om 7.30 ontbijten. Er zit nog een ouder stel aan de ontbijttafel uit Parijs.. wat leuk! Trump wordt geïnaugureerd over een paar uur, het is hier alleen maar op het nieuws.  We kletsen over de wereldpolitiek, Poetin, Sarkozy en natuurlijk over onze vakantie. We krijgen een heerlijk ontbijt. Ennn de zon schijnt iedereen is blij! Dan gaan we met Alan de grote 4 w- drive in. We gaan kijken naar z'n cattle.

Gaaf! we rijden over hun land en zien de ( Friese) koeien , he., m'n broer woont in Friesland. There are beautiful and strong cows! Of course. Die beesten staan altijd buiten. Helaas worden ze niet ouder dan 18-20 maanden, dan worden ze geslacht. We rijden verder en zien schapen ( worden
om de 8 mnd geschoren) en hij heeft 40 herten. Prachtig ze lopen ( net niet) vrij over z'n land.

Wat was het leuk. We vertrekken en gaan langs Nugget Point, we zien weer prachtige kust met zeehonden overal waar je kijken kunt.

We rijden verder en bezoeken Dunedin. We vinden er niet veel aan. We vertrekken naar onze cabin in Portobello, ligt 20 km van Dunedin aan een leuk baaitje.

We gaan slapen.. was weer een prachtige, droge en zonnige dag!

1. Marcel Roelse:
    22 januari 2017
    Tjonge.Alweer een nieuw verhaal.Je loopt al typend tussen de schapen geloof ik.Een nieuw B&B avontuur.In de redroom,veel red daar.Gisteren nog in Redcliff gegeten.
    Maar nu in Lumberjack café Tussen de mannen met baarden en houthakkersblousen aan.
    Zal wel een herrie geweest zijn met die kettingzagen.
    Nu ook een paar Fransen uit Parijs in Neeltje,gezellig met een wijntje,kaas en stokbrood in de tuin van Neeltje.Kom ik ook wel een glaasje doen.En als jullie naar B&B " banlieue" gaan,kun je wel meerijden.
    En in het Frans over de wereldpolitiek gepraat? Knap hoor! Dat gaat jullie dan beter af dan dat steenkolenduits.
    Maar dan in de 4 W drive achter de kudde aan. Mooi is dat,voel je je toch een beetje cowboy
    lijkt mij.En Friese koeien! Wat leuk,maar wel een eind van huis zeg.Wanneer gaan die terug? Of waren ze er net?
    Zal wel moeilijk zijn om te slachten omdat ze zo strong zijn.
    Wat zijn het voor herten? Damherten zijn alleen hier. Of heten ze daar Damn-herten,omdat ze altijd weglopen misschien?
    En weer zeehonden gezien,leuk.
    En nu in Portobello. Wel alles door elkaar daar wat betreft Namen. Of Maori taal of Engels.
    Het was weer een mooie dag met veel gemekker en geblèr.
    Ik ga weer naar Vrienden van Amstel straks,ook veel geblèr.
    Tot de volgende x .M.
  2. Annelies:
    22 januari 2017
    Thuis ook maar n stukje land erbij kopen voor wat vee ...