Milford Sound het hoogtepunt van onze reis!

19 januari 2017 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

De boot die we hadden geboekt in Milford Sounds vertrok om 10.15 AM. Het is 127 km rijden naar het gehucht (. One way) er is daar niets er vertrekken alleen schepen met toeristen de fjord in. Voor die 127 moet je 2,5 uur rekenen.  We vertrekken optijd ( 7 uur) uit Te Anau , zo ook onze buren.

Het is nog grauw, maar het regent niet ( pfoeiii), we rijden over de weg die steeds mooier wordt. Het lijkt al of je het fjord inrijdt, bruggetjes, gigantische watervallen die werkelijk waar overal naar beneden komen ( dat is niet gek na 10 dagen regen achter elkaar). Gemiddeld regent het hier 200 dagen per jaar.

We komen dichterbij, en we zien af en toe een stukje blauwe lucht tevoorschijn komen. We durven het niet te geloven. En verwachten dat het zo weer dichttrekt maar het blijft open.

We zien Jannie en Ties weer, het stel hadden we ontmoet in het Cardrona hotel ( maar wij hadden ze al eerder gespot) gezellige mensen uit Meppel.. hè das leuk kunnen we een keer gaan fietsen in Drenthe en zij komen naar Neeltje. Gezellie.

We drinken een koffietje en gaan aan boord , niet druk, niet veel chinezen.. ennn de zon breekt door! Ik ben gelukkig. Ron lacht ook. Joepie de boot vertrekt en de gids vertelt over het fjord , hoe lucky we are with the weather. Het is mooi, ik kan het niet beschrijven. We varen langs watervallen die van 700 meter naar beneden komen vallen. En de zon schijnt erop. Hoe gaaf is dat ( the 4 sisters) 4 Falls naast elkaar

Ohhhhh mensen wat was het mooi, ik gun iedereen deze 2,5 uur. Zo werelds, zoveel natuurpracht, zo groots.. ik krijg er bijna tranen van in m'n ogen.

De watervallen knallen om je oren. De uitzichten zijn zo mooi, de fjorden zijn hoog tot meer dan 700 meter boven je? Je kan het je niet voorstellen. Ties zegt das 7x de Domtoren boven je.. echt waanzinnig..

Om 13.15 worden we weer in de haven afgezet. Wat zijn we blij . Dit was denk ik wel het hoogtepunt..

We maken nog een wandeling want we kunnen geen genoeg krijgen van de Milford Sound.

Beneden in Te Anau regent het.. bah, ik ben moe maar als we de foto's bekijken word ik weer blij..

We gaan eten in the Redcliff. Ik heet deer(hert) en Ron hare( groot konijn)..

Het was lekker, en de live band in het restaurant Arrabella was (hihihi) zooo slecht .. lachwekkend.. ik denk dat ik beter kan zingen .. echt waar .

Morgen trekken we verder.. en ik ga dromen van de Milford Sound. Kan het nu nog mooier worden of hebben we het nu wel een beetje gehad?

1. Petra:
    21 januari 2017
    Prachtige foto's, inderdaad heel mooi lijkt me.
  2. Arjen vK:
    21 januari 2017
    Wauwer-de-wauw! Wat een topreis, het is op afstand meegenieten van de verhalen en de foto's, wat een prachtige omgeving en terecht is dit zoals jullie zelf beschrijven een hoogtepunt! Dit is vele malen leuker dan m'n ochtendkrantje lezen ;-) Genietse nog verder!
  3. Leo:
    Jaloers. Schitterende plaatjes.
  4. Yvonne De Wolf:
    21 januari 2017
    Wat mooi en indrukwekkend!
  5. Matty:
    21 januari 2017
    Jee wat is dat mooi. Kan me voorstellen dat je daar emo van wordt.
  6. Annelies:
    21 januari 2017
    Wow, ook tranen in m'n ogen!
  7. Marcel Roelse:
    22 januari 2017
    Goedenavond.Dat was vroeg opstaan dus.Om 07.00 al vertrek.En de buren ook.Had je mooi kunnen carpoolen.
    En wat een geluk,de hemel trekt open,richting een stuk paradijs op aarde.
    En ja ze zijn er weer,potentiële klanten voor Neeltje! Trek maar een kaartje Jannie en Ties.Juni 2019 hebben we plek voor jullie.We hebben al 56 boekingen afgesloten in NZ.
    Anders kun jij wel bij ons in bed Jannie.Slaapt Ties wel op de bank.
    Kun je ze wel verstaan? Dat echte Drents is ook niet te volgen.
    En dan de boot op met een gelukkig een paar Chinezen. (Die van het vlees met cola?) En varen maar.Ja en dan word het dus onbeschrijfelijk mooi.Je ziet het op de foto's, maar zulk natuurschoon moet je gewoon zelf zien.Het klinkt in ieder geval fantastisch! En eindelijk geen bakken tegelijk uit de hemel.
    Dat was dus 2,5 uur in de droomvlucht. En volop genieten.Ties moet wat overdrijven met zijn 7×de domtoren,maar zo zijn ze in Drenthe.Het hoogste daar is een hunebed.
    En vervolgens eten we Hert en een groot Konijn,dat klinkt lekker,maar veel veel zeker,twee van die dieren?
    En daarna ontspannen met Livemuziek.Dat het wat tegenviel is toch weer dat lowbudget verhaal.Iets meer betalen en je zit al bij de winnaar van TVONZ.
    Heb je nog gedroomd van Milford Sound?
    Groetjes en tot de volgende x. M.