Cruisen en hicken in Abel Tasman National park

13 januari 2017 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Weer heerlijk geslapen.

Onze lodge, dat is trouwens een prima kamer met eigen badkamer en toilet, alleen alle faciliteiten etc zijn outdoor. Grote keuken, living en lekker buitenzitten met veranda en bbq. Maar er zijn ook 'hostel' kamers en dan moet je de badkamer delen of zelfs je kamer..  maar dat is voor de echte avonturiers :-)..

Was de eerste keer voor ons in een lodge , wel leuk want je ontmoet er erg veel mensen.

Vandaag gaan we een cruise maken op de Wilson Abel Tasman boot, deze vaart ons langs de mooie kust van het nationaal park en zet ons af op een bepaald punt en haalt ons ook weer op op een bepaald punt. We gaan vandaag 11,7 km hicken, dus wandelen met je rugzak met 1,5 liter water en je lunch. Je moet klimmen en klauteren maar je komt op de mooiste plekken.

We zijn benieuwd, bijna 12 km lopen, dat is prima, want we lopen veel hier. Zeker 7 km per dag ( niet op de dagen dat we reizen). Het weer was gelukkig erg goed. Strak blauwe lucht  en warm.. Maar we lopen ook inde schaduw van het forest.

We checken in, tjeez, we zijn niet alleen. Wat een toeristische business hier, we staan in de file om de boot op te gaan. We kijken elkaar aan en denken allebei het zelfde. We lopen straks in file die route.  Is dit wel iets voor ons?

We zien wel, we scoren een lekkere koffie en gaan in de rij staan, het valt eigenlijk wel mee. We gaan varen, hebben gewoon plaats op de boot om te zitten en zien de mooie kust van Abel Tasman nat park, we hadden deze rit ook al een klein stukje gekayakt, het blijft mooi, we zien weer zeeleeuwen en de kapitein verteld er veel over,  trouwens over alles op de route.  Onderweg worden mensen afgezet en opgepikt, een soort taxi,

Uiteindelijk ( na een boottocht van 2 uur ) gaan we maar met nog een kleine 15 man bij Medlandsbay van de boot en gaan het pad lopen, maar al die mensen zie je niet meer dat lost snel op doordat iedereen in hun eigen tempo loopt.
Niets geen drukte onderweg, lege paden en mooie mooie nog mooiere uitzichten.
We moeten er 4 uur over lopen is de planning. Halverwege op een mooi strandje gebruiken we onze lunch, oh oh oh wat smaakt dat heerlijk.. Lekker met water en verse jus ( uit een flesje).

Na 4 uur lopen en stops bij oa Cleopatra Pools (zoooo mooi) zijn we terug in Ancheroge bay, waar de boot ons weer ophaalt, hij was iets verlaat ( 45 min) maar we wachten rustig af op het golden beach strand. Maak je niet druk, je hebt vakantie, hoeft geen bus of trein te halen en je bent in Nieuw Zeeland.

Wat een mooie dag, we drinken lekker een koud biertje.. Jemig wat hebben we dat verdiend!

Daarna eten we meteen wat in Kaiteriteri..

Morgen gaan we verder..

En dan wordt het weer wel slechter, we gaan tenslotte naar het Zuiden..jammer maar we zullen genoeg te zien krijgen...

1. Annelies:
    14 januari 2017
    Weer een leuk verhaal!
  2. Marcel Roelse:
    14 januari 2017
    Hoi.Geen gehorige buren deze keer?Da's mooi.Het klinkt gezellig.Beetje bbq en zo,biertje erbij.Een kamer delen kan alle kanten op.Of eentje die snurkend en windenlatend en ook nog een paar dagen zich niet heeft gewassen,op je kamer ligt.
    Of er komt zo'n Zweedse met haar blonde vlechten,en lange bruine benen en diep decolleté binnenstappen!Wat je zegt,voor de avonturier.
    Wel leuk zo'n boottochtje met Kapitein Iglo.Gelukkig werd het langzaam minder druk naarmate je gingen hiken.Lopen je schoenen lekker Ron?
    De taxi's zijn niet prettig dus.
    Mensen die worden afgezet.
    En zelf pikken ze ook wat op.
    Dus toch ook corruptie daar en vrouwenhandel.Wel jammer van zo'n mooi eiland.
    Maar mooi binnen de 4u gebleven met de wandeling?
    En dan komt kapitein iglo gewoon ff 45min te laat!
    Kan het wel vakantie zijn,maar tandje bij met die boot om op tijd te zijn.Zal ook wel met handel bezig zijn.Beetje van alles vertellen onderweg en ondertussen drugs in het ruim met bestemming moordenaarsbaai!Allemaal onder jullie ogen.Op die lowbudgetreizen hebben ze toch een bijverdienste nodig weet je.
    Ach,het was weer een mooie dag.
    Zit nu ook met een koud biertje.
    Weekendje Londen.Dus wel verdiend.
    Tot de volgende x.M