Golden Bay van Abel Tasman

12 januari 2017 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen mochten we best een beetje uitslapen, we waren om 8.15 klaar voor ons ontbijt in de gezamenlijke keuken.

We hadden heerlijk geslapen met ons verbrande/gebrande huid en ietwat gehorige kamer ( je hoort dingen die je eigenlijk niet wilt horen :-).. ) maar ja dat heb je met zo'n low budget reis.

Onze dagtrip gaat vandaag naar Golden Bay! Ja mensen dat  is de baai waar Abel Tasman ( ontdekkingsreiziger uit Groningen  ) NZ ontdekte in 1642. Er staat een monument.

Golden Bay is werkelijk schitterend. Abel Tasman had het Moordenaarsbaai genoemd omdat er wat bemanningsleden waren afgeslacht. Maar de naam is gewijzigd in Gilden Bay omdat er houd werd gevonden.  Het is prachtig bij tja mooi weer. Helaas hadden wij regen, althans in de morgen.

We moesten 1,5 uur rijden en kwamen langs allerlei bezienswaardigheden, springs, groves en watervallen en natuurlijk prachtige weggetjes. Weer klimmen en dalen. Gelukkig klaarde het op in de middag en dan is het meteen weer een graadje of 25. En de zon brand.

In Takaka een hippiestadje gingen we ff lunchen ennn komen daar onze Australische vrienden uit Perth tegen. Oh zo gezellig, nou dan toch maar adressen uitwisselen van Neeltje en Perth.

We vervolgen onze weg en maken alweer prachtige wandelingen. Ik probeer de filmpjes toe te voegen .  (alleen de filmpjes uploaden kost bijna een uur)

Om 7.30 pm zijn we terug in de Lodge. Er lag een pakketje op ons bed.. Huh?? Heb jij iets besteld bij Zalando Ron? Nee want het was van  Polly uit Martinborough met het bruine spijkerjackje van Ron ( had hij laten liggen )

'With compliments'

Wij houden van de Nieuw Zeelanders! Wat een volk.

ps Ron had z'n jasje nog niet eens gemist.

1. Marcel Roelse:
    Hoi hoi.
    Fijn dat jullie toch hebben kunnen uitslapen ondanks de herrie die je niet wil horen.
    Je maakt ons nieuwsgierig.Dingen die je niet wil horen,of wat jullie zelf al lang niet hebben gehoord?
    Laten we hier niet over verder gaan,er lezen ook kinderen mee.
    Maar een stukje Nederlandse trots natuurlijk! Die Abel Tasman zat jaren op zee om de andere kant van de wereld te ontdekken,want er zou nog een continent zijn wat de aarde in evenwicht hield.
    Zo dacht men toen,prachtige geschiedenis die VOC tijd.Maar zeker geen lieverdjes die Hollanders.
    Het monument daar is door Koningin Beatrix heropend.Zo dat even voor de statistiek.
    Leuk met al die spannende weggetjes.
    En ook nog een hippiestadje,gezellig hoor.
    Was het ook love en peace daar?Gezellig in Bar Woodstock wat drinken en postzegels likken.
    Of is dat een beetje te hippie?En wie weet,straks dus Australische gasten in Neeltje.
    Een mengelmoes van gasten in Oostkapelle,Duitsers,Aussie, NZ,Belgen,Amerikanen en niet te vergeten de Chinezen en Japanners uit Hobbitland.
    Die haal ik wel op van Schiphol met de bus.
    Die kunnen wel met z'n vieren in een bed.
    "We aal vely solly u could not see Flodo because of us". Zie ze al lopen in de tuin.
    Filmpjes komen bij mij ook langzaam binnen,kost inderdaad veel tijd.
    Die van jullie vertrek op Schiphol had ik gisteravond binnen,dus het schiet op.
    Fijn dat Ron zijn jasje weer terug heeft,mis je ook niet gauw met deze hitte.
    Je had raar opgekeken als hij inderdaad wat had besteld bij New Zalando. Ja zo heet het daar.
    Lief dat ze het hebben opgestuurd.De rekening daarvan zal je nog wel in Oostkapelle zien.
    Is gebruikelijk in NZ dat je dat naar het thuisadres stuurt.
    Niet vreemd dat hij het nog niet had gemist,de hoeveelheid aan kleren wat hij had ingepakt thuis. Een echte fashionboy die Ron!
    We zijn weer op de hoogte. Welterusten en een fijne dag morgen.
    Tot de volgende x. M.
  2. Matty:
    13 januari 2017
    Lijkt me heerlijk die warmte. Want hier vandaag veel wind, regen enz. Na het weekend gaat het echt vriezen. Maar goed, dan wel droog weer, en hoort natuurlijk bij de winter. Maar goed, jullie vermaken je daar prima. Een reis om op terug te kijken ook maar nu vooral genieten!!!!!! Groetjessss
  3. Matty:
    13 januari 2017
    Trouwens wij zitten vanavond voor de buis want Thomas komt in DWDD. Als gast dus, niet als toeschouwer. Gaan kijken!!!!
  4. Ester:
    13 januari 2017
    Vind jullie verhalen super leuk, maar moet ook wel zeggen dat ik naar de reactie van Marcel uitkijk ☺.
    Bedankt weer voor dit verhaal
  5. Doortje:
    13 januari 2017
    Heeeeey Ron en Eef! Leuk om weer te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben. Ennuhh, niet te bruin worden hè?! ;P Over Groningen gesproken: groetjes van Eurosonic Noorderslag. Het is weer fantastisch, jullie worden gemist. Ik snap dat het een moeilijke keuze was, Eurosonic of Nieuw Zeeland.. Haha. Maar volgend jaar zou ik Groningen gewoon weer meepakken hoor. Veel plezier verderrrr, liefs Doortje
  6. Yvonne De Wolf:
    13 januari 2017
    Wat ontzettend lief dat ze Ron zn jasje hebben op gestuurd zeg! En weer een prachtige dag zo te lezen.
    We horen trouwens net dat het niet doorgaat van Thomas in De Wereld Draait Door, het is (weer) uitgesteld.
    Hier wordt vandaag / vanavond echt noodweer verwacht, ze zijn aan het kijken of de stormvloedkering dicht moet, dus dan weet je het wel!
    Groetjes
    Yvonne
  7. Annelies:
    Jaloers!!!
    Hier vannacht enorm harde knal van het onweer en de aardlekschakelaar eruit geknald, nog nooit mee gemaakt ...
  8. Petra:
    13 januari 2017
    Wat een prachtige reis maken jullie! Heerlijk om mee te lezen. Ook de reacties! Jammer dat dwdd met Thomas niet doorgaan, horen we nog wanneer wel?
    Veel plezier verder, maar dat lukt vast wel.