Op pinguïn, zeeleeuw excursie op Otago Peninsula.

22 januari 2017 - Otago Peninsula, Nieuw-Zeeland

Vannacht was het aan 1 stuk door aan het regenen, de planning was om  te gaan hardlopen deze morgen. Want om 16.00 werden we opgehaald om op excursie te gaan naar the wildlife off NZ.

' s ochtends regende het nog ( heel hard) en dat bleef zo. Grijs en grauw , maar het zou opklaren. Dus we bleven lekker liggen. Niks niet hardlopen. K ben gek. Boekje lezen. Ontbijten heerlijk lekker relaxed. De verwarming aan.

We hebben nog wat boodschappen gedaan en rondgereden op het eiland maar het weer was zooo slecht. Bah.
Helaas het knapte niet op. Warm gekleed met regenjas aan en wat eten in de rugtas stappen we het busje in. Een klein busje met 20 man en 2 gidsen.

We gaan naar de pinguïns kijken,die komen altijd rond 17 uur uit zee terug naar hun nest. Het regende en waaide. Maar hup, geen gemiep we gingen met een groepje van 10 man en gids op pad. We komen het strand op en zien al 2 zeeleeuwen. Wauw wat indrukwekkend ,we lopen naar een uitkijkpunt ( hut) en ja hoor; de eerste pinguïn komt op z'n buik uit de zee glijden en waggelt aan land, hup en nog een en nog een. Wat bijzonder . Ze klimmen de duinen in naar hun nest. Ondertussen vallen de zeeleeuwen in slaap op het strand.

We vertrekken naar een volgend uitkijk punt en zien 2 kuikens, de moeder staat iets verderop. Wij staan op een goede afstand. Prachtig. De gids verteld en verteld. Super interessant. Ondertussen zijn we al zeik en zeik nat, ik loop te soppen in m'n schoenen en ik heb het koud. We lopen terug om nog naar een ander punt te kijken. In de duinen struikelen we bijna over een zeeleeuw. Die ligt zo weggedoken tussen het hoge gras. Tis eens wat anders dan een konijn tegenkomen!

We moeten wel een half uur lopen en ik krijg het steeds kouder en de regen slaat tegen onze gezichten. Via klimmetjes en trappetjes zien we opeens woeste zee die beukt op de rotsen. Ohhhhh en zoveel zeehonden, met kleintjes (baby's). Geweldig. Overal waar je kijkt. Er is een soort poel met wel 50 baby zeehondjes. Ik heb het opeens niet koud meer. Wat mooi. De gids verteld er alles over. We lopen terug naar de bus. En ik krijg het weer koud. Ik ben zeik nat. Tot m'n onderbroek toe.

We gaan langs de albatros kolonie. Wat een grote beesten. Ze vliegen op de wind met een vleugelwijdte van wel 3 meter. Mooi! We bekijken hey vanuit het café, we drinken een bakje koffie. En na 4 1/2 uur zij we terug in onze cabin. Ohhhhh eerst een warme douche , wat was het mooi!!

Nu stormt het en het regent nog steeds. Ik hoop dat die hut van ons maar blijft staan!

Maar morgen trekken we verder!

Nog een paar mooie dagen te gaan in NZ!

1. Annelies:
    23 januari 2017
    LEUK, jammer van de regen!
  2. Marcel Roelse:
    23 januari 2017