De eerste warme kerst van ons leven.

25 december 2016 - Tutukaka, Nieuw-Zeeland

Onze kerstavond was romantisch, we hadden een tafel aan de kade en keken uit over de baai van Russel .. heerlijk gegeten met een waanzinnige rosé uit de Bay of Islands. We lagen om 23 uur op bed.. haha en dat op kerstavond

We verlaten vandaag Russel en op naar Tutukaka.

Om 8 AM hadden we een FaceTime date met onze vrienden die kerstavond vierden in Middelburg . Dat was hilarisch, veel grote gezichten, veel gegil, ze konden ons wel zien maar niet verstaan het zag er gezellig uit. Marcel met z'n kersttrui aan, Anita met een big smile, Yvonne en Mieke die wat vertelden,  Merel die ging solliciteren  bij HZ Cult. En Leo die steeds naar z'n broer vroeg. En Paul moest eten bestellen. Het ging met veel gebaren taal. Tja slechte WiFi . Afijn de  gehele ontbijtzaal heeft meegenoten . Het was erg leuk!

Alles in de koffer en weer links rijden op naar onze nw bestemming. Op en neer, slingertje slanger. Wat is het stil op de weg? O ja het is kerst.. dat waren we ff vergeten . De weg was prachtig en het weer is mooi.

Daar kwam Tutukaka, een haventje met veel bootjes en een hotel. Zag er niet echt romantisch uit. Dat is het ook niet. We kregen onze sleutel van een soort  hobbit, het ontbijt konden we regelen bij het restaurant ernaast . Gelukkig had ik het kerstdiner al gereserveerd vanuit NL. Ze waren fully booked, maar we stonden op de lijst!

Na check-in zijn we onze auto ingestapt en hebben een baaitje opgezocht. En het was warm, de zon is hier sterk. Pfoei. We zaten tussen de locals echt leuk! Ik heb het water nog ff geprobeerd, het water was helder maar erg koud! Ik heb het tot m'n middel gered. Maar New Sealanders zwemmen gewoon, tuttige ik droop af, ik was genoeg afgekoeld.
Het kerstdiner / buffet was in 1 woord erg slecht..
En duur.  Maar we hebben gelachen dit gaan we nooit meer vergeten.

Nu lekker relaxen.. morgen gaan we duiken naar Poor Knight Island dat wordt weer een avontuur!!
En morgen is het Boxing Day. Dan is weer alles normaal..

1. Michiel en Christa:
    25 december 2016
    Wat een bijzondere kerst en wat een prachtige verhalen!! Hele fijne kerstdagen daar lieverds!
  2. Jeanette du Burck:
    Lieve Eef en Ron,
    Wat een Superkerst hebben jullie ! Wij genieten mee van jullie avontuur, en wat een talent om het zo te beschrijven, voelt net alsof we mee zijn ! fijne kerstdagen !xx
  3. Annelies:
    25 december 2016
    Gelukkig hadden jullie wel een romantische en lekkere Kerstavond! Grapppig hoor, jullie 1e Kerst is al om en wij hebben nog een hele dag voor de boeg ...
  4. Paul:
    25 december 2016
    Super, jullie avontuur en te lezen ga vooral door. Het was leuk om jullie even te spreken. Het was een goed en duidelijk gesprek. En dat helemaal vanuit Hobbit land. Nog veel plezier in de Shire en als je de Balrog tegenkomt 'run you fools'
  5. Matty:
    25 december 2016
    Was erg gezellig in De Herberg en jullie waren er toch beetje bij haha. Hele fijne 2e kerstdag verder. Wij zijn druk bezig met de voorbereidingen. Straks kerst met de familie en zullen jullie zeker missen!!!! Lieve groeten uit Zeeland. Echt jaloers hoor op alles wat jullie meemaken.