First dive in NZ at bay of Islands...met een beetje HZ Cult!

24 december 2016 - Russell, Nieuw-Zeeland

Gister even onze divegair geregeld bij Divingpahia in Paihia. In Russel is geen duikschool, ze verwachten ons al. Onze dikke pakken gepast in de 25 gr. Pff

(voor de niet duikers, normaal duiken we in tropical water, Bonaire, Maladiven, Mexico, Egypte in water van 28 graden. Hier in NZ is het 17/18 graden.. brr.) dus 7/8 mm pak ( normaal 2) en een hoodie. Ook dat zijn we niet gewend)

In de duikschool staan nog 2 duikers uit Nederland en die komen uit Middelburg!!! Hoe ist mogelijk  [] .. dan reis je naar de andere kant van de wereld. Die gingen de volgende dag ook met ons mee duiken.. haha.

Maar Ron voelde zich slechter en slechter , zonde  de jongen en ging meteen bij aankomst hotel naar bed. Ik heb wat gewandeld door her dorpje, medicijnen (!) geregeld. Met een toastje brie en een stukje edammer kaas wegspoelen met een glaasje rode wijn moet het gaan ( ik ben geen goeie zuster zeker).

' s avonds nog wat gegeten in het dorp en vroeg naar bed. Ik had net als dat links rijden weer een beetje de zenuwen, voor dat duiken, kan ik het nog wel, het was 6 jaar geleden.. de nacht allebei slecht geslapen ( veel lawaai, storm, regen).

Om 8.45 werden we opgepikt door het duikbootje, we moesten nog wel 40 minuten varen naar de duikstek. Aan boord; Fransen, Canadezen, Zwitsers, Duitsers, Zweden mensen uit Californië, en de Middelburgers. Een bont gezelschap. De zee was bumpie maar de zon scheen, ik had de zenuwen en Ron was zwakjes met heel veel snot.

Wij hadden een refresh dive met diveinstructor Dan. Back to the basics . Pfff alleen die fles weer aan je vest pluggen. Hoe hoe ging ie ook alweer ?? Maar alles ging ok,  na de buddycheck plunchen we het water in  en weg zijn we. Klaren bij Ron ging prima, mask op en af! Perfect. Daar gaan we.

Dan was onder de indruk, duiken verleer je dus niet

Het is niet spectaculair , veel vissen die dicht bij komen, veel eagle ray. Maar geen koraal en een beetje bewegend soort sla.. de eerste duik was prima de 2e ook. Niet speciaal maar wel bijzonder.
Met de middelburger ging het minder, hij werd ziek en kwam al snel weer boven, met haar ging het gelukkig wel goed.
Zij heeft nog op de HZ gestudeerd en kent ook HZ Cult. En dan dobber je op zee ergens in NZ en praat je over het HZ Cult programma. Geweldig.

In het hotel lekker onder een warme douche, beetje gedut, en 's avonds heerlijk gegeten met een flesje rood uit NZ.. damn wat hebben we het goed!
Morgen gaan we zeilen.

En Ron knapt gelukkig op  []

1. Marcel Roelse:
    24 december 2016
    Hoi. Wat is het weer een kleine wereld. Uit Middelburg!
    Je ben een prima zuster , want Ron knapt alweer op toch.
    Hier zijn u medicijnen en een glaasje rode wijn, haha.
    Als niet duiker lonkt mij meer de tropical wateren.
    Klinkt behoorlijk koud, was dus hoogstwaarschijnlijk ijsbergsla wat jullie zagen.
    Straks lekker boven water zeilen.
    Mooi ! Geniet maar lekker verder en de groeten!
  2. Evy:
    Hoi Eef,
    Leuk om te lezen dat jullie het tof hebben daar! De duik bij een mooie spot is vast beter. Heel veel plezier! En beterschap Ron.

Groetjes,

Evy
  3. Tonny:
    24 december 2016
    Leuke verhalen om de dag mee te beginnen. :-) beterschap Ron. fijne kerst.
  4. Annelies:
    Spannend allemaal ...
    Geniet van het zeilen en beterschap!
  5. Petra:
    24 december 2016
    Hahaha ijsbergsla.....ja dat hebben jullie vast gezien, brrrr wat koud!
    Maar gaaf dat jullie het gedaan hebben! Veel beterschap en plezier verder!