Hyundai & Highly suspect

23 december 2016 - Russell, Nieuw-Zeeland

Alles weer in de koffers gepropt  [] .  En om 9 uur werden we opgepikt bij de B&B . En daar stond tie  onze auto; een Hyundai SUV. O.M.G wat een grote bak. Stuur aan de rechterkant, automaat, alles is in spiegelbeeld. Ron begon de trip, bij richting aangeven, ging de ruitenwisser aan  [] . Bij de rotondes de andere kant op, spiegel zit links. Ron ging prima, ik zat er gespannen naast en riep alleen maar links links links houden. Ik regel de radio, oh wat een fijne muziek op Rock nw Zeeland ! Highly suspect, Ben Harper, James, Kings  of Leon . Joepie.

De wegen zijn goed, slinger slanger, omhoog en naar benee. Zon en regen. Na 2 uurtjes rijden nam ik het over, oh jee wat spannend, kan ik dit wel . Ik zet hem in D. En rijden maar, maar wat een toeren en lawaai. Had ik hem in overdrive ( iets voor extra speed in de bergen) gezet. Haha weet ik veel.

Nu in goede stand en hup daar gaan we, je hoeft alleen maar gas te geven en je linker voet niet gebruiken, en na 6 x de ruitenwisser aan te hebben gezet ipv de richtingaanwijzer, kwamen we aan in Pahia. Daar onze duiken voor de vlgd dag geregeld. Awesome mate, see you guys.. morgen komen ze ons met de boot om 8.45 oppikken op de kade in Russel.. En dan op naar Russel, daar kwamen we alleen door een ferry te nemen, we gingen over een helder blauw baaitje . Zooo mooi.

Aan de andere kant van het eiland ligt Russel een ingeslapen dorpje met de oudste kerk van NZ, 5 restaurantjes aan een pittoresk baaitje, en een prachtig luxe hotel ! Wat mooi..

en Ron was niet lekker en wordt ziek..  []  keelpijn, snot, kortom een kou te pakken. Heus niet leuk als je de vlgd gaat duiken....

dus Ron gaat naar bed en ik ga kwartier maken..

Dampo, vicks snoepjes.. och och arme jongen.

wat gaat het worden morgen???

1. Marcel Roelse:
    23 december 2016
    Hoi guy and doll. Ik heb al heel vaak links gereden, maar rijden met het stuur aan de verkeerde kant....
    Gelukkig zijn jullie er gekomen en ook al reed jij wat overdri (j)ve Eef, jullie zijn weer een ervaring rijker.
    Ik hoop dat Ron geen last meer heeft gehad, want onder water en verkouden zijn, lijkt mij niks.
    Voor je het weet zit opeens je hele bril vol snot.
    Heb het zelf eens gehad toen ik nog in dienst zat, we doken naar een gezonken Russische onderzeeër met kernkoppen in het nauw van Moermansk. Ik had blablabla
    Ik dwaal af, maar hoop dat het een mooie duik was.
    Genieten gaat gewoon door dus.
    Groeten uit het idyllische dorp Oost-Souburg op het Walcherse schiereiland.
  2. Piet en Francis:
    23 december 2016
    Leuk hoor de verslagen zo genieten we mee veel plezier nog Beterschap voor Ron xxx
  3. Annelies:
    23 december 2016
    Haha, wennen dus die auto .... Als ik erover na ga denken weet ik niet eens waar hier de richtingaanwijzer zit.
  4. Liesbeth Theune:
    23 december 2016
    Hai hallo...Ik ga ook mee genieten van jullie verhalen en foto's. Voor ons al jaren een droom...reis naar nieuw Zeeland. Dus benijden doe ik jullie wel...super super geweldig om zo'n reis te maken. Dus....geniet! Ik hou de logger in de gaten...Anders hoor ik het van mars..ik ben z'n zusje nl...
  5. Kees:
    23 december 2016
    Beterschap hoor. Geen resultaat van de staven verwachten, maar pak een dropje nemen.
  6. Anita en Johan van Gelder:
    23 december 2016
    Beterschap Ron, en pas op he, want duiken en heel verkouden zijn kan best riskant zijn.
  7. Carin en Friek:
    24 december 2016
    Rock new zeeland! Hou er nu al van! Als ik jullie verhalen zo lees, zit ik er helemaal. Heerlijk, wegzwijmelen. Zooo gaaf. Wel een beetje de auto in bedeag houden hoor pieuw...tot t vlgd verhaal en mooie zonnige kerst gewenst.