Op de helft van onze vakantie; op naar Picton.

8 januari 2017 - Picton, Nieuw-Zeeland

Vandaag verlaten we het Noordereiland en gaan naar Picton met de boot.

We drinken eerst nog een bakje koffie in de zon, lopen over de foodmarket ( soort rollende keukens ) eten wat en gaan richting de Ferry. We nemen afscheid van onze auto want aan de overkant krijgen we een nieuwe.

Je zet de auto neer, gooit de sleutel in bus, en gaat de boot op. Een soort PSD boot maar dan 3x zo groot. Luxe en vertier aan boord. Wij gaan buiten zitten op het voordek. We varen weg van Wellington. Nog even langs de kust en dan 20 km open zee, je ziet het Zuidereiland al liggen. De overtocht duurt ruim 3 uur. De laatste 1,5 uur vaar je door de sounds van Marlborough. (sound is een fjord ) Prachtig groen met inhammen en gebergte.

Het was adembenemend mooi en ook als we aankomen in Picton. Een schattig stadje klein havenstadje. Om de 3/4 dagen in de zomer komt er een cruiseschip en is er een invasion off 6000 toeristen,chinezen, Amerikanen en Aussies..  (ja kan het niet voorstellen)

Nu zijn wij er, en geen cruiseschip. En dat is maar beter ook.

We halen onze nieuwe auto op. Het is dit keer een zilverkleurige Toyota . Ff wat anders. Maar rijdt als een tiet. Onze vlgd B&B. Is niet ver ( 500 mt) The Anchor Down.. Jeanet & Ian verwelkomen ons. Ze zijn van onze leeftijd, dus lekker jong.

We krijgen een biertje als welkom, want het is bloedje heet en Jeanet verteld alles wat je kan doen in Picton. Oh wat is het leuk, zo gastvrij.

We eten wat in het leuke stadje en gaan slapen.

We zijn moe van het reizen..

1. Annelies:
    9 januari 2017
    Klinkt weer erg vervelend allemaal!
  2. Heinz und Beatrix Sauer:
    9 januari 2017
    Hallo Eve und Ron,
    Wellington ist toll, nicht wahr? In Gedanken sind wir wieder dort, denn wir haben vermutlich die selben Orte besucht, wie ihr. Unser Apartement lag am Hang, direkt am Botanischen Garten, und wir hatten einen herrlichen Blick auf die Stadt. Hoffentlich war eure Überfahrt mit der Ferry ebenso schön wie unsere. Wir können es gar nicht erwarten, mit euch im Sommer über unsere Erlebnisse zu sprechen.
    Liebe Grüße, Heinz und Beatrix
  3. Marcel Roelse:
    10 januari 2017
    Een nieuw eiland met nieuwe avonturen,en een nieuwe auto in een nieuw b&b.
    En ook nog in Nieuw Zeeland. Kan niet op. Lekker broodje kroket op de boot.Is het daar ook bietencampagne?Druk met al die trucks natuurlijk.
    Jammer dat er geen cruiseschip ligt.
    Hadden jullie lekker kunnen flyeren voor Neeltje.
    Weer wat nieuwe gasten is nooit weg,toch al zo weinig in de zomer.
    Wel wat overdreven om voor 500meter een auto te huren naar jullie b&b.
    Maar ja,het is vakantie, dan mag het wat minder duurzaam natuurlijk.
    En wéér fijne eigenaren van jou leeftijd Eef, Ron zit al ver over de 50 natuurlijk.
    Nog steeds geen boer latende eigenaar met een blik bier, en joggingbroek op half zeven, met inkijk van achteren."Hai, we're the Tockie family!"
    Maar misschien komt dat nog.
    Geniet van hot Picton.
    En straks mogen jullie thuis alles nog eens in steenkolenduits tegen jullie Duitse volgers uitleggen.
    Dus begin maar alvast in dat LOI boek wat ik heb meegegeven.
    Plezier en welterusten.M.