kwartier maken in the Church van Hahei

28 december 2016 - Hahei Beach, Nieuw-Zeeland

see youuuVandaag 300 km gereden naar Hahei.. dat is dus niet zoals wij even naar Groningen rijden. We moesten dwars door Auckland en weer door de shire. Je rijdt gemiddeld 70 km per uur.
We hebben afscheid genomen van Linda & Guy. Wat een lieve mensen. Guy liet z'n werkplaats nog even zien. Hij is een kunstenaar en maakt stoelen van ijzer . Maar door een operatie moet hij het iets rustiger aan doen.
Ze zwaaien ons uit en wij draaien de weg op. Opeens veel getoeter en gesein. Oh ja we moeten links rijden.. jemig..

De weg was wisselend, druk, file, heuvelachtig, vlak, maar het laatste stuk was weer spectaculair. Klimmen en dalen. Lijkt de Alpen wel.. en ja fietsvrienden: ze koersen hier ook. Mwaii wat een bikkels.

We komen aan in Hahei. Een dorpje waar in de winter 50 man woont en in de zomer 2500 man.. klein en weinig faciliteiten ( voor ons dan waar is er een café? Of een bar?)

We hadden een B & B geboekt genaamd 'The Church'.. we rijden het terrein op van de kerk, dat is een restaurant ( gaan we zo eten) en daarnaast liggen allemaal cottages. Onze naam staat op de cottage want de receptie is nog dicht.. het is leuk!!! Een kleine cottage, met jaja alweer een kleine veranda.
We kleden ons om, en gaan eens kijken in het dorp. Ehhh welk dorp, er zijn alleen maar (mooie ) vakantie huizen en lang wit strand met water zo blauw als in de Blue lagoon.. heel veel auto's en mensen. Een shop, afhaalpizza that's it..
Dan gaan we maar een wandeling maken naar de Cathedral Cove,  mensen, spectaculair ! Een wandeling van 1,5 uur. Over paadjes en trapjes en uitzichten over de blauwe zee. Mooi. Er lopen nog 200 toeristen. Maar dat is niet erg.
Het is toeristisch maar toch niet.. ( beetje moeilijk uit te leggen) kijk naar de foto's.

Nu eten we in The Church. Lekker heilig en een prachtig restaurant, we zijn niet alleen ( nee want er is  ook niets anders in Hahei) maar het eten is heerlijk, we eten een pittige bouillabaisse met verse vis.. heerlijk! Net zoiets als  de  Visbar misschien nog iets beter..

Nog even antwoord op alle reacties: ( ik kan onmogelijk op alles reageren . Sorry )
@ marcel;
Dank voor de 8. Dat kan naar een 8,5
Volgende x nemen we je mee, jij kan ons rijden, wij achterin, biertje erbij, jij verteld de historie etc) en gewoon links rijden.
@ Petra en Annelies
Foto van captain Steve heb ik niet. Stom ik durfde niet maar ik heb wel een filmpje . Zodra ik goede WiFi heb zet ik em erop
@ Nannie
Nog geen triples gezien of gedronken. De lagers van nieuw Zeeland zijn hier perfect. En erg koud dus prima ( daar zijn we al erg blij mee)
@ Peter( zwagert uit Rdam)
De wijven..eh wijnen zijn hier fantastisch! Elke sauvignon bl. Is een feest , en goed betaalbaar ) de wijven wat minder ( dat zijn de woorden van Ron ) .
Tot morgen, want dan gaan we ook weer wat beleven! We gaan naar de hot water beach.
Door de slechte WiFi hier kan ik denk ik geen foto's uploaden..