kwartier maken in the Church van Hahei

28 december 2016 - Hahei Beach, Nieuw-Zeeland

see youuuVandaag 300 km gereden naar Hahei.. dat is dus niet zoals wij even naar Groningen rijden. We moesten dwars door Auckland en weer door de shire. Je rijdt gemiddeld 70 km per uur.
We hebben afscheid genomen van Linda & Guy. Wat een lieve mensen. Guy liet z'n werkplaats nog even zien. Hij is een kunstenaar en maakt stoelen van ijzer . Maar door een operatie moet hij het iets rustiger aan doen.
Ze zwaaien ons uit en wij draaien de weg op. Opeens veel getoeter en gesein. Oh ja we moeten links rijden.. jemig..

De weg was wisselend, druk, file, heuvelachtig, vlak, maar het laatste stuk was weer spectaculair. Klimmen en dalen. Lijkt de Alpen wel.. en ja fietsvrienden: ze koersen hier ook. Mwaii wat een bikkels.

We komen aan in Hahei. Een dorpje waar in de winter 50 man woont en in de zomer 2500 man.. klein en weinig faciliteiten ( voor ons dan waar is er een café? Of een bar?)

We hadden een B & B geboekt genaamd 'The Church'.. we rijden het terrein op van de kerk, dat is een restaurant ( gaan we zo eten) en daarnaast liggen allemaal cottages. Onze naam staat op de cottage want de receptie is nog dicht.. het is leuk!!! Een kleine cottage, met jaja alweer een kleine veranda.
We kleden ons om, en gaan eens kijken in het dorp. Ehhh welk dorp, er zijn alleen maar (mooie ) vakantie huizen en lang wit strand met water zo blauw als in de Blue lagoon.. heel veel auto's en mensen. Een shop, afhaalpizza that's it..
Dan gaan we maar een wandeling maken naar de Cathedral Cove,  mensen, spectaculair ! Een wandeling van 1,5 uur. Over paadjes en trapjes en uitzichten over de blauwe zee. Mooi. Er lopen nog 200 toeristen. Maar dat is niet erg.
Het is toeristisch maar toch niet.. ( beetje moeilijk uit te leggen) kijk naar de foto's.

Nu eten we in The Church. Lekker heilig en een prachtig restaurant, we zijn niet alleen ( nee want er is  ook niets anders in Hahei) maar het eten is heerlijk, we eten een pittige bouillabaisse met verse vis.. heerlijk! Net zoiets als  de  Visbar misschien nog iets beter..

Nog even antwoord op alle reacties: ( ik kan onmogelijk op alles reageren . Sorry )
@ marcel;
Dank voor de 8. Dat kan naar een 8,5
Volgende x nemen we je mee, jij kan ons rijden, wij achterin, biertje erbij, jij verteld de historie etc) en gewoon links rijden.
@ Petra en Annelies
Foto van captain Steve heb ik niet. Stom ik durfde niet maar ik heb wel een filmpje . Zodra ik goede WiFi heb zet ik em erop
@ Nannie
Nog geen triples gezien of gedronken. De lagers van nieuw Zeeland zijn hier perfect. En erg koud dus prima ( daar zijn we al erg blij mee)
@ Peter( zwagert uit Rdam)
De wijven..eh wijnen zijn hier fantastisch! Elke sauvignon bl. Is een feest , en goed betaalbaar ) de wijven wat minder ( dat zijn de woorden van Ron ) .
Tot morgen, want dan gaan we ook weer wat beleven! We gaan naar de hot water beach.
Door de slechte WiFi hier kan ik denk ik geen foto's uploaden..

1. Marcel Roelse:
    28 december 2016
    Hoi.Dat klinkt weer avontuurlijk allemaal. Het idee van jou is zeer verleidelijk, potje bier en over de omgeving ouwehoeren.
    Alleen daarom al een 8,5 nu.
    Het klinkt prachtig om zo te wandelen, ik doe het regelmatig in de Alpen als ik daar vrij ben.
    Gewoon genieten van de omgeving, wat jullie volop doen.
    En dan iedere keer lekker eten en drinken.
    Laat dat nou net een favoriete hobby zijn van jullie.
    Iedere dag is weer fijn om op te staan.
    Had het voor het laatst op mijn reis naar Ierland.
    Elke dag weer zin om te beginnen en benieuwd wat je gaat zien en beleven.
    Ik denk dat iedereen zo een mooie reis beleefd.
    De wijven zijn natuurlijk schaars die jou overtreffen Evelien, dus ik begrijp Ron wel. Haha.
    Hoor Ron al zeggen.....slijmbal.
    Dat links rijden is gauw gewoon als je bezig ben, maar heb het ook weleens met de bus.
    Net wakker en dan beginnen op een B-weg in de ochtend...ja dan seinen ze even en ben je weer alert.
    Het zal wat pittiger zijn dan in Limburg om te fietsen daar, maar wel mooi lijkt mij.
    Hier een mistige dag vandaag.
    Op dit moment in Brugge voor een dagje after kerstmarkt.
    Top2000 aan en koffie.
    Slaap lekker en tot de volgende maar weer. M.
  2. Annelies:
    28 december 2016
    Van mij krijg je een 10 hoor en Marcel ook!
    We kijken elke ochtend weer uit naar het nieuwe verslag en reactie van Marcel, zo leuk ...
  3. Astrid:
    28 december 2016
    Geweldig om te lezen hoe mooi en fijn jullie het hebben, en zo aan het genieten zijn, zoveel leuke mensen ontmoeten; ik kan me zo goed voorstellen dat je op sommige plekken gewoon niet meer weg wil...
    Echt heel leuk om van jullie avonturen te lezen!!