Visit the Hot Water Beach

29 december 2016 - Hahei Beach, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen, het ontbijt ( de breakfast tray) hadden ze de avond daarvoor al gebracht.

We genoten van ons ontbijtje op de veranda van onze cottage. Het werd weer een mooie dag maar het was wel bewolkt. De temp is prima zo'n 25 graden.

We gingen naar Hot Water Beach, we namen een schep mee van de receptie en wat handdoeken en zochten met de auto het strand op. Dat lag 7 km bij ons vandaan.. de beste tijd om naar hot water beach te gaan is bij laag tij. Dat was tussen 12 am -4

We parkeerde de auto en liepen het strand op, het zag er rustig uit. Totdat.......
We om een hoek kwamen en daar een honderdtal mensen zagen spitten aan de kustlijn.. WTF?

We kijken ernaar, en ik liep er naartoe.. bloedheet water komt er naar boven als je schept. Onder het zand zit een soort bron, en bij laagtij kan je daar je eigen hottube graven..geweldig. Natuurlijk gingen wij ook graven, maar zo makkelijk is het nog niet. Ron deed z'n best en ik kijk toe. Wij zijn dan wel de beste watermanagers van de wereld maar dat viel nog niet mee hoor.

Na een tijdje zijn we gaan zitten op het strand en hebben gewoon gekeken naar de mensen, dat was al een attractie op zich. Goed amusement . Ik heb nog gezwommen en uiteindelijk ook lekker in het ( te hete ) water gelegen.. (check de foto's )
het was weer een belevenis en een mooie dag!

Nu zitten we lekker op onze veranda, aan een koude staaf.. hmmm lekker met een toastje erbij.
Wat hebben we het goed!

De foto's laten even op zich wachten, we hebben hier hele slechte WiFi .

1. Annelies:
    29 december 2016
    Leuk, ben benieuwd naar de foto's ....
  2. Piet en Francis:
    Leuk weer grt
  3. Nanda:
    29 december 2016
    Leuk! Hier rollen de dagen door naar oudjaar.. drukke boel in katoen. Bo in de ban van het vuurwerk.. vandaag een waterkoude dag.. brrrr... laterr x
  4. Matty:
    29 december 2016
    Heerlijk zo'n warm bad, want hier is het zoooo koud. Komt door de mist. Zit nu even naar docu New Zeeland van de BBC te kijken. Prachtige beelden en dan te bedenken dat jullie daar nu zitten. Geniet er van want er zijn al bijna twee weken voorbij. Fijne jaarwisseling Nieuw Zeeland. Volg jullie en natuurlijk de reacties van Marcel haha.
  5. Marcel Roelse:
    Hoi spitters.

Wat een dag weer voor jullie!
    Eerst een ontbijt van de dag ervoor met oudbakken croissants ,koude eieren en eveneens koude koffie!
    Tja dat krijg je als het de avond ervoor word neergezet.
    Het is soms behelpen op zo'n lowbudgetreis.
    Maar wat is de natuur toch bijzonder, spitten in het zand en het hete water komt uit Moeder Aarde.
    Ja wij zijn dan wel watermanagers, maar meer bekwaam in het water weg houden dan het tevoorschijn halen.
    Dijken, keringen, inpolderen en leegpompen.
    Dat gaat prima, maar naar boven halen is meer voor Duitsers.
    Dijken doorprikken, bombarderen en natuurlijk de vele kuilen op de Walcherse stranden.
    Het lijkt hier net op Normandie na de zomer.
    Maar wel een idee voor jullie om voortaan ook een schop mee te geven aan jullie Duitse gasten.
    "Bitte sehr, konnen sie am strand ein bisschen spitten"!
    En Ron kon al het zware werk doen, zal dan wel zo'n lullig putje zijn geworden om net een ei te koken.
    Maar de staaf zal er wel weer in gegleden zijn na dit hete avontuur.
    Leuk, en klinkt bijzonder. Zal inderdaad een vreemd gezicht zijn geweest, al die spittende mensen.
    Goed ik ga eens goed voor Michael van Gerwen zitten.
    Groeten en tot de volgende.
    M.
  6. Ester:
    30 december 2016
    wat een bijzondere dag, ongelofelijk dat dit bestaat ! Dankzij jullie weet ik het nu.
    Geniet er lekker van.
    Groetjes Ester
  7. Tonny:
    30 december 2016
    Op het filmpje kan ik zien dat je ervaring hebt met kuilen graven Ron.:-)
    Filmpje vanuit de auto is ook gaaf, daar krijg je weer goesting naar de vakantie.
  8. Evy:
    31 december 2016
    Wat leuk Eef! Heel herkenbaar :-)!