Looking fir the precious in the black water cave.

1 januari 2017 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

OK we gaan weer verder, iedereen een heel gelukkig en gezond 2017 toegewenst!
(Sorry wordt een lange blog ik moet zoveel opschrijven)

Op oudjaarsdag gingen wij raften door de groten van Waitomo. We hadden het gelukkig geboekt, want bij aankomst was alles fully booked..

Het ontbijt van Helen was ook bijzonder. Helen praat graag en houdt van honing. Ze zetten wel 10 verschillende smaakjes honing voor onze neus, en ze sprak honderd uit, en in dat hele snelle Nieuw-Zeelandse accent. Ik ( en Ron) kon het vaak niet volgen dus ik knikte maar wat. Het was erg grappig. 'Lovely' was haar stopwoordje. Zodra je mensen vertelt dat je ook een B &B hebt in Nederland (oh lovely) gaan ze helemaal los, over schoonmaak, de was, strijken ( ik zeg dan altijd dat m'n lieve moeder het doet) ohhh lovely, over gasten, Amerikanen , Ausies. En ik  heb zelfs haar strijkmachine mogen zien. Zij is hele dagen aan het wassen en strijken. Ze heeft alleen maar gasten voor 1 nacht.. pfoeiii wat een werk.

Maar hup we moeten door want we gingen weer een mooi avontuur beleven.
Black water raften in the glowworms caves..

We gingen met 12 man en 2 gidsen de caves in en net als Schmiegel uit  klauteren en drijven op een band op een ondergrondse rivier met rotsen, koud zeer koud water en het is aarde donker. Maar boven je zie je allemaal lichtjes en dat zijn de glow worms..

Ik vond het alweer spannend. We moesten eerst oefenen buiten de cave. Achteruit springen met je kont in een rubberband. 1,2,3 jump. En daar lag je. Dat moesten we in de cave 2x doen vanaf een waterval .. pfoei.
De oefening ging goed. Je valt in hef water maar komt meteen weer bovendrijven en zo dobber je verder..

Het was geweldig, spannend, koud, mooi, bijzonder en avontuurlijk. K heb weer een lachje gedaan. En gelukkig hadden we een dik wetsuit aan. Ik voelde m'n handen niet meer na onze tocht van 1,5 uur.

Na een warme douche de auto in en op naar Rotorua. Dit is een vulkaanstad. En overal in de stad zijn natuurlijke geysers. Dus je ziet veel stoom opkomen. Heel bijzonder maar het stinkt ook naar zwavel. Niet heel de tijd maar vaak komt er toch een lucht voorbij. Maar daarover meer in m'n vlgd blog.

De tocht ging goed en voorspoedig en checken in in het 'romantische' Holiday Inn. Prima hotel, luxe kamer ontbreekt ons aan niets . We gaan rond 5 pm naar de stad. Moesten wel 2 km lopen naar het centrum( en dus ook weer terug). Het stadje is zoals alle stadjes, laagbouw met brede straten vol auto's. Veel cafeetjes en restaurantjes.
We vinden een leuke kroeg the Pig en Whistle. Er speelt een band met covers van the Eagels, Kings of Leon . Prima. Het zit er vol met  locals.

Opeens is het 11.57 pm. Huh.. de band speelt gewoon z'n nummer. En om 11.59 stoppen ze. Bij mij was het al 12.00 uur. Oh ja we gaan ff de countdown doen. 5,4,3,2,1.. happy new year!! Niemand kust elkaar of gaat geluk nieuw jaar wensen. ze gillen een beetje . En gaan door met dansen. Huh??? Nou ik word meteen gebeld door m'n ouders..zoo lief!!

Afijn we zijn na het opdrinken van onze laatste pilsener naar het hotel gegaan en daar onze champie opengetrokken . En hebben ff gefacetimed met Johan en Sarah, Nanda en Carin & Frederique. Het was erg leuk lieve mensen!!

Om 2 uur gingen we slapen om de vlgd dag met toch een kater op te staan. Niet erg want we gingen toch niet veel doen vandaag.. dachten we..

1. Marcel Roelse:
    Goedemorgen!

Net uit bed, geen ontbijt met honing maar een bak koffie.
    Beetje hangover na de oudjaarsnacht,maar....erg gezellig.
    Om 20.00u verzameld bij Marco. Daar eerst een flesje gedaan met Carlo en Piëtro gedaan.
    Toen richting de stad, naar de Hoppit.
    Daar was een band aan het spelen. Bob op gitaar, Sander op drums en de vreselijk slechte zanger Ray!
    Maar gelukkig bleven we daar niet lang, want het ging ook om 22.00 dicht.
    Toen naar de concurrent, dat was beter.
    Geen band, maar een DJ die denkt dat hij nog 28 Is, maar in werkelijkheid 58, niet zijn muziekkeuze maar haardracht e.d.
    Er waren veel Duitsers, dat had 70 jaar geleden een shock teweeggebracht maar was nu leuk.
    Waarom? Tja, leuke vrouwen natuurlijk. Geen jonge bloemen, maar gewoon onze leeftijd hé.
    Ze waren met hun man/vriend, maar ook niet vies van flirten.
    Een leuke dame uit Keulen naast ons, zat op de camping bij de Nolle en komen altijd mit Sylvester naar Zeeland.
    Met mijn vloeiende beheersing van de Duitse taal was het niet moeilijk haar hart te veroveren.
    Had het liefst willen blijven, maar de show must go on.
    Op naar de wicked! Daar weer een band, met Sander op drum!!
    Ook gezellig, paar pilsjes en door naar...jawel, Vanuus!
    Zat daar niet op te wachten vanwege W. Maar ja, toch al 73 bier op.
    Daar zat geen hond!! Droevig stil, dat moet toch een volle bak nachtje zijn!
    Enkel Lucille was er wat betreft bekenden, en het Gelukkige stel, B&W.
    Toen naar huis op de fiets, met 3 valpartijen onderweg.
    Merkte ik pas bij het opstaan zojuist, knie Is helemaal geschaafd.
    Toen dacht ik wtf....en herrinerde de valpartijen.
    Maar ja, het was gezellig!!
    Maar genoeg over mij, want het is de bedoeling een reactie te geven hè.
    Weer een ervaring rijker jullie in een bijzondere grot, klinkt inderdaad erg bijzonder en spannend.
    En een aparte jaarwisseling dit jaar.
    Ik ga nu douchen en naar mijn ouwe moedertje.
    Geen puf om veel te schrijven deze keer.
    Dus een fijne dag nog en tot de volgende. Groet, M.
  2. Carin en Friek:
    1 januari 2017
    Was zooo leuk jullie te spreken. Had gelukig wel een handdoek in de buurt, zo net van onder de douche en facetime, hmm even rekeing mee houden wahaaa. Gek idee was dat jullie in 2017 wij in 2016. Top verhalen en mooie avonturen. Heb de glow worms in de docu gezien, heel apart. Nou lieve mensen we zien jullie verhalen weer verschijnen.
  3. Annelies:
    1 januari 2017
    Brrrr, klinkt echt koud daar in de cave! Wel gaaf!
    Hier ook koud, we gaan ons opmaken voor de nieuwjaarsduik ....
  4. Jeanette du Burck:
    1 januari 2017
    lieve Eef en ron, ook wij hadden weer BB gasten, mit Silvester, dus ook weer ontbijt maken( gelukkig pas om 11.00) en natuurlijk het wassen en strijken, overal ter wereld hetzelfde leuk om te horen! wat leuk om jullie reis zo gedetailleerd, en enthousiast te mogen mee te beleven, nog vele mooie, bijzondere momenten voor 2017 ! liefs Jeanette en Marcel
  5. Yvonne De Wolf:
    1 januari 2017
    Wow wat een spannende en mooie dingen beleven jullie ! Echt heel leuk om jullie zo te kunnen volgen!
  6. Paul:
    Hoi Ron en Eef.
    Wij hebben paar jaar geleden canyoning gedaan in de Ardeche. En ook zoo koud. Maar zonder gloeiwormen. Sprookjesachtig en pas op tv gezien ook. Het is tegen 2000 uur nu en we zijn uitgeteld. Het was een super oud en nieuw ondanks dat we er voor gekozen hadden niet naar de dichter te gaan. Maar we werden uitgenodigd door Gerard en Annika. Een maal thuis hebben we tot 7 uur gedanst met z'n tweetjes en toen ging het licht uit bij Jackie. Ik heb er nog een uurtje aangeplakt met de Holy Holy en andere lekkere plaatjes.
    Nu brak en morgen werken. Heerlijk jullie verhalen iedere dag. Happy trails en Happy New Year.
  7. Anita en Johan van Gelder:
    Hallo lieve vrienden
    Wat een geweldige avonturen allemaal.
    Wat ontzettend jammer dat ik jullie gemist heb met FaceTimen, ik was jammer genoeg aan het werk. Na 4 dagen Londen moet er ook weer wat binnen komen ipv alleen maar uitgeven ha ha. Gelukkig was het wel volop sail.
    Ook wij hebben een heel gezellig oud en nieuw gehad bij Annika en Gerard, alleen ging mijn wekker weer om 6.45 uur( soortje van jammer) en dan te bedenken dat Paul nog steeds aan het dansen was.
    Lieve vrienden nogmaals de allerbeste wensen voor 2017, maar zo te horen zal voor jullie 2017 voor altijd onvergetelijk blijven.
    Xxx
  8. Petra:
    1 januari 2017
    Gelukkig nieuwjaar en een gezond 2017!
    Weer een leuk verhaal om te lezen.
    Veel plezier verder! X
  9. Ester:
    2 januari 2017
    Gelukkig ben je soepel en sportief door die grotten heen gegaan ☺
    Leuk om te lezen (ook de reacties !) hoop dat je reis nog lekker lang duurt. x
  10. Carin en Friek:
    2 januari 2017
    Hahaha... Paul en Jacky tot 7.00 staan dansen. Ben blij dat ik toch de verkeerde weg insloeg 's nachts... haha
  11. Barbara:
    6 januari 2017
    Happy New Year en heel veel (digitale) zoenen, want in het echt zou je die wel krijgen van mij hoor:)!!