Nieuwjaar in zwavellucht en spuitende geisers..

2 januari 2017 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

We werden om 11 uur am wakker.. hmmmm niet zo fit. Nog maar ff blijven liggen, de tv aan en natuurlijk Lord off the rings op tv. Hè lekker.

We komen wat laat op gang en kijken ook hoe heel de wereld langzaam
2017 verwelkomd . Sky nieuws zend alles uit. We zien ook die vreselijke terreurdaad in Istanbul. Bah wat triest.

We gaan wat doen. Ron heeft research gedaan. We gaan naar het Puhia park vlakbij ons hotel. Het is een beetje cloudy. Maar de temp is goed. In het Puhia park zijn verschillende geisers te bewonderen. Nou we verwachten er niet teveel van want het ziet er erg commercieel uit.

Maar dat viel 100% mee. In Rotorua komen geisers spontaan uit de  grond overal. Onder de grond zitten daar vuurbronnen en die spuiten het (grond)water met grote druk omhoog.. soms 3 x per uur. En dat gebeurde ook. Het was spectaculair.. het stonk wel er zijn er die spuiten wel 20 meter hoog. En er zijn natuurlijk hotsprings, ze koken daar eten in.. maar ook borrelde modderbaden. Prachtig..
Zelfs achter ons hotel zitten bronnen . Je kan het zien waar er stoom omhoog komt . Al het warme water in het hotel komt ook van deze bronnen.

En dat op nieuwjaar!!!

We hebben vandaag een alcohol vrije dag hè lekker hoor.
Morgen gaan we met een gids naar het rainforest..

1. Annelies:
    2 januari 2017
    Dat is eens wat anders dan spuitende champagneflessen ...
  2. Nicoline Lievaart:
    2 januari 2017
    Eerste werkdag van het nieuwjaar,
    geen krant op t werk aanwezig Na toch wel hectische dagen hier in Oostkapelle nu even heerlijk in mijn pauze de reisverslagen kunnnen lezen Elke dag een nieuw avontuur geweldig!! En zo heerlijk die zomerse temperaturen.... wat n wereld!!
  3. Carin en Friek:
    2 januari 2017
    Inderdaad lekker zo'n alcohol vrije dag. Nog niet hoeven werken. Weer normale muziek op de radio. Beetje zonnetje. Hoofd nog niet helemaal fris. Maar alla, morgen weer aan het werk. Ben benieuwd hoe het jullie vergaat in " the rainforest". Have fun.
  4. Marcel Roelse:
    Hoi jongelui.

Iedereen is weer aan het bijkomen, de supermarkt verkoopt nog wat restanten.
    Toch maar een varkenshaasje meegenomen voor half geld bij de Jumbo.
    Helaas Is het nog altijd niet mogelijk om normaal het nieuwe jaar in te gaan.
    Het vreselijke bloedbad in Istanbul, wat gek genoeg toch minder aandacht krijgt als Berlijn en Parijs.
    Maar ook hier weer,het belagen van hulpverleners, bekogelen van brandweer en politie.
    Zelfs in Vlissingen gingen auto's in vlammen op. Helaas, helaas.
    Maar dat Is op de moment een beetje ver van mijn bed voor jullie, want jullie zitten heerlijk in boiling NZ.
    Zal toch een merkwaardig schouwspel zijn, overal die spuitende geisers, borrelende modderpoelen en stromend heet water uit Moeder Aarde.
    Klinkt als een scène uit LOTR. Beetje sprookjesachtige wereld misschien?
    Maar dan eentje waar de duistere figuren wonen en waar heksen de dienst uitmaken.
    Ik heb er wel eens een paar gezien in Tsjechië, maar dat was niet zo spectaculair als bij jullie.
    Vandaag was het hier ook een zonnige dag.
    Morgen ook weer werken, vanavond de WK-finale darten, benieuwd of Van Gerwen wereldkampioen word.
    Een alcoholvrij dagje Is oké, maar daar moet je geen gewoonte van maken natuurlijk.
    Nou, succes in the rainforest met de gids.
    Benieuwd wat je daar weer tegen het lijf zal lopen.
    Veel plezier en tot de volgende maar weer. M.
  5. Caroline:
    2 januari 2017
    We genieten hier van jullie verhalen. Hier in Rotterdam is het druilerig. Grappig om jullie te zien in de zon en bij de hete geisers. Echt een totaal andere wereld.
    Gisteren, nieuwjaarsdag, waren we bij tante Iet. Jullie krijgen lieve groeten van haar.
    Het reisblog is alleen niet aan haar te verkopen. Geprobeerd om haar zo ver te krijgen om in te loggen, maar het is niet gelukt. We hebben wat van jouw verhalen voorgelezen. Dat is ook leuk. Zelf lezen is leuk, maar voorlezen bij tante Iet geeft een extra dimensie.
    Wij genieten wel mee van je reisverhalen iedere dag en ook van de foto's en filmpjes.
    Veel plezier!