Martinborough, op naar de heerlijke wijnen in NZ

4 januari 2017 - Martinborough, Nieuw-Zeeland

Gisteravond na een heerlijk relaxende middag en avond, helaas ik verloor wel 2 punten in de rummie cup competitie, gingen we slapen in ons keizerlijke onderkomen.. Echt wat een tophotel.. Het ontbrak ons aan niets.

We stonden vroeg om, ontbijten en uitchecken, het weer was nog steeds somber maar niets zo erg als gister. We moesten deze dag bijna 400 km rijden.. Pfoei wat een eind.
Het zat ons erg dwars dat we onze topwandeling niet hebben kunnen maken, maar bij het uitchecken lazen we nog steeds op de borden dat de wandeling gesloten was.
Wij gingen voor een alternatief.

Een wandeling naar de waraki falls, een tocht van 2 uur. En dat hebben we gedaan, het regende nog steeds een beetje,  maar onderweg klaarde het op. Het was prachtig over lopen vulkanisch grond, tropisch regenwoud, vergezichten en watervallen..

Blij dat we dat gedaan hebben, om 12 uur reden we weg naar onze volgende bestemming., Martinborough ( wijnhoofdstad).. Hmmm

Ik mocht de 400 km rijden, klimmen en dalen, vlak, heel vlak. Maar ook 30% stijgen ..
En het weer was goed, zon toen we vertrokken maar het werd bij Masterton erg slecht, storm en alweer heel veel regen.. He getverrrr

We komen aan bij onze nieuwe B&B, wat leuk.. Daar stonden Polly en Chris ons al op te wachten en het regende pijpenstelen. Dat was heus niet leuk..
Ze laten ons de kamer zien, het zijn al oudere mensen, zo lief.. Zo wil ik ook op mijn 70e nog ons Neeltje verzorgen, wat een passie, praten over wijn, hun katten, hun leven ( scheiding ,  opnieuw getrouwd, kinderen en kleinkinderen, ziekte mri scan) huppetee of we hun naaste familie  zijn. Wat een lieve mensen.Ik hou ervan..

Chris is een winemaker hij heeft gewerkt in 1 vd wijnhuizen hier in de buurt en is hier naartoe gehaald omdat hij execellent wines maakt.
We lopen naar het leuke stadje ( in de regen) drinken wat  biertjes en bij het eten een wijntje oh oh wat zullen we lekker slapen..

Als het morgen maar droog is want dan gaan we fietsen..

1. Yvonne De Wolf:
    6 januari 2017
    Jammer dat het weer niet mee zit, maar gelukkig hebben jullie nog de alternatieve wandeling kunnen doen! Veel plezier met fietsen en hopelijk Droog!
  2. Annelies:
    6 januari 2017
    Duimen maar op beter weer!
  3. Nanda:
    6 januari 2017
    Ooh wat een scatties die oudere mensen.. en lieve Eef jammer van het weer.. maar duimen dat vandaag droog is. Lekker op de fiets! Groeten vanuit een koud zeeland! Enjoy.. en doe je best met rummy! X
  4. Marcel Roelse:
    6 januari 2017
    Hello.Is dat jullie onderlinge RC competitie?Finale in het vliegtuig terug?Spannend.
    Jammer van the big walk,maar toch een mooie op de valreep kunnen doen.
    En dan 400 km rijden,met 30% stijging. Da's toch geen helling van 30%hoop ik.
    En het zal weer eens niet regenen in Masterton.Pfff
    Maar gelukkig weer een prima b&b met good old Polly&Chris.
    Jullie zullen ongetwijfeld nieuwe ideeën opdoen voor het nieuwe seizoen straks.
    Misschien wat voor Ron om bier te gaan brouwen in de schuur en Eef kan Zeeuwse klederdrachten gaan naaien of zoiets.
    Prachtig. Heb alvast het boek; "Von Steinkohldeutsch nach Hochdeutsch" besteld.
    Zo kunnen jullie straks ook lekker in de tuin keuvelen met de gasten.
    Maar,niet overdrijven natuurlijk, moet niet zo zijn als ik met jullie wil gaan fietsen, jullie zeggen;"We gaan zo met Chris und Peter".
    Maar het geeft jullie weer impulsen op jullie vakantie.
    Benieuwd naar het fietsen morgen,hoop dat het beter weer zal zijn.
    Groeten vanuit frozen Zeeland. M.
  5. Barbara:
    6 januari 2017
    Na regen komt zonneschijn he! Klinkt zo leuk allemaal. Geniet er nog maar heel veel van! En wij komen op ons 60ste dan eens naar Neeltje:)
  6. Leo:
    En bevalt de camera ?
    De foto's en video's zien er in ieder geval goed uit.
  7. Matty:
    6 januari 2017
    Ronnie, jij zegt toch altijd dat slecht weer bij onze vakantietripjes hoort??? Grapje hoor en hoop echt voor jullie dat het weer snel opknapt. In ieder geval andere mooie wandeling kunnen doen en heerlijk toch om zelf zo verwend te worden? Groetjes vanuit nu een zonnig Zeeland!!
  8. Anita en Johan van Gelder:
    Hallo lieve vrienden
    Ik liep een paar dagen achter met lezen en foto"s kijken. Vanmorgen weer eens lekker alle verhalen zitten lezen. Wat blijft het ontzettend leuk om jullie te volgen en mee te mogen ontdekken hoe prachtig NZ is.
    Mijn jaar is jammer genoeg iets minder leuk gestart. Ik heb afgelopen maandagavond een auto ongeluk gehad. Gelukkig niet gewond, maar wel overal spierpijn in mijn lijf van de enorme klap. Met name mijn rug en mijn nek zijn nog pijnlijk en stijf en emotioneel hakt het er ook wel in moet ik zeggen. het doet toch meer met je dan je in 1st instantie denkt.
    Gelukkig zat ik alleen in de auto en had ik Sarah net op de manege afgezet. Mijn auto is helaas wel total loss(snik). Ik weet dat dat het minst erge is, maar ook dat moet je even een plekje geven. Het gaat inmiddels al weer een stuk beter en de spierpijn begint ook al wat minder te worden.
    Ik ga van het weekend, maar eens achter een andere auto aan. Wie weet een leuke cabrio ha ha

Veel liefs Anita xxx
  9. Lucille:
    6 januari 2017
    Oh liefies wat een geweldige tijd, en een leuke verhalen, geniet ik van...
    lucille
  10. Friek:
    6 januari 2017
    Tjeetje Anita wat een naar verhaal! En lieve Ron en Eef heb het heerlijk daar en het weer wordt vast beter en daarbij je kunt er toch niets aan doen. Ben benieuwd hoe het fietsen was