Regen, regen, en regen rond mountain Doom

3 januari 2017 - Mount Ruapehu, Nieuw-Zeeland

Het werd steeds mistiger rond mountain Doom.

We hebben wat gegeten in Tussocks (wat in de winter een echte skitent is).. Was prima maar niet zo charming.
We hebben nog een koffie met een Grand Marniertje genomen in de koffie lounge van het hotel. Aan een grote vleugel zat iemand te spelen de nummers; Hallelujah, Pianoman en comfortably numb kwamen voorbij.. Wat een heerlijk sjiek gedoe, ik hou er af en toe wel van.

In het donker zagen we het weer nog niet opklaren..
We werden wakker van een  getik van regen tegen onze ramen, getverrrr.. Het zag er erg somber uit. Mist en regen, regen , regen en regen.. Nee absoluut geen weer om 19 km te gaan lopen, ze laten je niet eens vertrekken vanuit het visitors  centre. Wat een domper... We hadden er zo naar uit gekeken. Maar het kan echt niet. Als je 5 min buiten loopt ben je al zeik en zeik nat...en je ziet niets van de mooie uitzichten..

Jooepie Michael van Gerwen heeft de wk darts gewonnen! Maar dat zenden ze hier niet uit.

Nou dan gaan we maar ons boek uit lezen, er is hier verder in het luxe hotel niets te beleven, buiten een sauna en een zwembad. We nemen een lekker high tea want dat hoort in zo'n hotel, en daarna een wijntje. Ron heeft het boek van Matty 'oorlog en terpentijn' uitgelezen en ik heb Judas van Astrid Holleeder. bijna uit..

En het blijft regenen en regenen.. Ik snap nu waarom NZ zo groen is..jemig
We hebben echt een relax dag..

Morgen kijken of het beter is, maar de lange wandeling zit er voor ons niet meer in..

1. Annelies:
    Aaaah, wat jammer!!
  2. Kees:
    3 januari 2017
    Eén dagje rust geeft weer war energie voor de volgende.
    Jullie hebben al zoveel mooie dingen gezien dat een dagje nattigheid de pret toch niet kan bederven?
    Morgen weer beter en verder veel plezier
  3. Marcel Roelse:
    3 januari 2017
    Jammer, maar het is niet anders.Wel in een luxe hotel,alhoewel het klinkt als een horrorfilm.
    Kasteel bij Mountain Doom?Enge butler op de piano?
    Opeens staat er zo'n man in zijn regenpak naast jullie met zijn lijkwitte gezicht en zegt met zijn grafstem; "Nobody ever walked the Tongariro Crossing!" Een harde knal klinkt en een bliksemflits licht op, plots tikt een oude vrouw op je schouder.
    Ze wacht al 80 jaar om deze wandeling te doen, die ze met haar man op hun huwelijksreis hier van plan waren te voltooien."The rain will never stop!",zegt ze met haar schelle stem, en haar zwarte voortanden drukken in haar onderlip.
    Ondertussen word de mist dikker, en de schimmen buiten zien er vreemder uit.
    Ron is nog steeds niet terug van zijn kamer............
    Haha...mijn fantasie slaat weer op hol.
    Wel lekker rustig vandaag, gelukkig zijn jullie van die alcoholvrije dag af,met de Grand Marnier weer op koers.
    Ja,van Gerwen won toch nog vrij gemakkelijk.
    Het begon aardig ,maar Anderson kon al snel niet meer volgen. Niet echt superspannend.
    Gelukkig hebben jullie nog leesvoer. Maar Ron is al klaar.Das toch een aardig dik boek van Holleeder.
    Rare familie die Holleeders.
    Vandaag heb ik ook de kerstboom eruit gegooid.Gewoon weer alles normaal.
    Hopen dat het morgen weer wat beter is voor jullie.
    Nu nog maar wat mensen ronselen in de lobby voor een muziekquiz,triviant,twister,stratego,monopoly,doktertje spelen?
    Afijn, kijk maar. Het beste voor vandaag, en morgen weer fit voor een nieuw avontuur.
    Groeten het dorpje Oost-Souburg. Tot de volgende x. M.
  4. BFF Agnes:
    4 januari 2017
    Oh wat jammer zeg. Maar jullie hebben al zoveel gezien. Een dag regen mag de pret niet drukken toch. En voor de lezers ook wel fijn te horen dat jullie ook nog een boek lezen op deze geweldige reis:) liefs je BFF Agnes
    (Ook van jou hoor Ronnie) XXX
  5. Ester:
    4 januari 2017
    hoop dat dit de enige dag is dat je plannen in duigen vallen...
    Lezen ook zo heerlijk, maar snap het dat kan je thuis ook. Snel weer van alles beleven daar. x