Op naar Milford Sounds

18 januari 2017 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Vannacht regende het continu.. echt regen regen regen. De tuinmannen van het Cardrona Hotel zullen blij zijn.

We pakken onze koffers in want we trekken weer verder. Wat was het leuk in het Cardrona Hotel. Ik weet niet of het nog wordt overtroffen.

We gaan rijden, mistig en grauw is het. Bah. We gaan naar Te Anau. Dat is de 'startstation' om te vertrekken naar de Milfords Sound. Het natuurpracht / pronkstuk van NZ. We verwachten er veel van.

Ongeveer 200 km rijden. Maar onderweg genoeg te zien. We stoppen bij Arrowtown een oud goudmijn dorpje . De huizen zijn nog als uit de 19e eeuw. Leuk!! We drinken een heerlijk bakje en struinen door het stadje , we zien chinezen die voor heel veel geld Jade stenen kopen. Huh?? Het zal wel bijzonder zijn. Het is een hel blauwe steen. Maar tis geen goud.  Raar volk .

We rijden verder en willen Queenstown bezoeken. Het begint te regenen, heel hard. Dan lijkt het wel of iedereen in z'n auto kruipt. Nix geen bungeejumpen, mountainbiken of skydiven ( dat doen ze normaal in Q town) We staan in de file. Bah. We kijken elkaar aan en denken hetzelfde. Omdraaien en doorrijden. We gaan niet in de zeikende regen door die  stad lopen. Dus dat doen we.

Het gaat harder regenen, en waarschijnlijk is de weg langs het meer prachtig, maar we zien niets.
Jammer.

We komen aan in Te Anau toeristisch . Pfoei. We hebben weer een cabin en kunnen koken in de gezamenlijke keuken. Wij gaan koken , pasta met garnalen en veel knoflook .

En dan nu het hoogtepunt van de dag;

Heeft er iemand wel eens gekookt met nog 10 chinezen? Die lamsrack, kippenvleugels in cola, rundvlees in knoflook, mosselen koken en gratineren, verse ananas en nog veel en veel meer bereiden? Wij dus wel. Wat hebben we gelachen. Ik ga snel proberen het filmpje te uploaden. Zelfs de brandmelder ging af :-)..

Morgen eerst een eind rijden en dan met de boot into Milford  Sound. Maar de voorspellingen van het weer wordt niet beter.
Duimen. Anders zien we niets..

1. Annelies:
    19 januari 2017
    Haha, die chinezen!
    Wacht in spanning op het filmpje ...
  2. Marcel Roelse:
    19 januari 2017
    Dat is wel wat minder al die regen,en niet waar je op zit te wachten.Zeker als je het weerbericht ziet.Het maakt het rijden er niet leuker op,en de uitzichten zijn verdwenen.
    Vind het zelf ook altijd vervelend voor de mensen als ze niks zien vanuit de bus.Maar ja,Dan moet je er het beste van maken zeg ik dan altijd.Geen zin om urenlang dat gemopper van die bejaarden aan te horen.Zet ze op de open boot in de zeikende regen en wens ze nog een fijne dag.
    En dan een goudmijndorpje...met blauwe Jadesteen.
    Ja,daar hechten ze meer waarde aan dan in onze cultuur.Ook mensen uit India zijn daar veel meer mee bezig.Groen,rod,blauw,ze hebben allemaal een functie.Goed voor het hart en goed om op reis mee te nemen voor bescherming.
    In de Alpen zijn ze ook altijd in de weer met die edelstenen uit de bergen,valt mij altijd op.Hier zijn wij niet zo met steen,simpelweg omdat wij geen natuursteen in de buurt hebben.Zelf bakken uit klei is het enigste.
    Heb ook wel eens zo´n steen als kado gekregen.Een lange ronde steen,Potentieeus Maximus was de latijnse naam.Mooie steen.Heb hem nog in de kamer staan.
    Jammer dat het in Queenstown zo slecht was.Had je misschien nog kunnen bungeejumpen.Zou ook een leuk filmpje zijn.
    Het hoogtepunt van de dag was echter wat anders,chinese cooking.haha.
    Zie natuurlijk weer een beeld voor mij.
    Chinezen door elkaar bleren.Rennend met een hakbijl achter levende kippen aan.
    Zo´n obesitas chinees die kippenvleugels naar binnen propt met liters cola.
    En iedere keer gaat dat luikje open met die schreeuwende chefkok.
    LONNY,LONNY!!! Mole Galic! Hully hully. En Ron gaat weer aan de gang met zijn knoflookpers.Plots gaat de rookmelder af.File, thele is file,file!!! Al die chinezen rennen naar buiten met hun cola,kippen en lammetjes.
    Wat een film.
    Duimen maar voor wat beter weer morgen , veel plezier.
    Hoop dat de natuur prachtig is te zien.
    Tot de volgende x. M.
    Hebben jullie nog een calender gekregen?
  3. Petra:
    20 januari 2017
    We duimen voor mooi weer!