De Shire.. maar geen hobbits..

30 december 2016 - Waitomo, Nieuw-Zeeland

We zitten op onze nw stek. Het was weer een bewogen reis.. nu kijken we uit op de Shire. We zitten alweer in een geweldige b&b.. de eigenaresse is enorm enthousiast .

We vertrokken vanmorgen op tijd uit Hahei . Het was de beurt aan mij om te rijden. We zijn weer even verkeerd gereden ( de weg eindigde in een Ferry for pasengers only). Maar na 7 km  kwamen we goed en de weg was mooi, we reden niet dezelfde weg terug van het schiereiland maar via de andere kant.

Het moet de mooiste kustroute zijn van Nieuw Zeeland langs Coramandel. En dat was het, na een bakje koffie in het leuke stadje Coramandel, dat voelde wat Amerikaans aan.( van die originele laagbouw brede straat zoals in de films) wisselden we weer even van stuur. En kwamen we over inderdaad een van de mooiste wegen waar we ooit langs zijn gereden. Omhoog omlaag, je reed bijna het water is. En dan dat blauwe water.

We rijden door naar Waitomo.  Maar eerst willen we stoppen bij de Hobbiton om onze hobbit vrienden te bezoeken. Het ligt op de route.
Op internet had ik gelezen dat het fully booked was, maar voor Ron @ Eef was er vast nog wel een plekje  [] .
We rijden door Matamata. En daar staat alles stil, politiecontrole, alcohol controle ( ehhhh het is 2.00 pm?? )
Ron moest niet blazen maar  tellen,'just count to 5', voor een apparaatje. ( dus het is een ademtest). Daarna checken ze je verzekering , en dat zit op de voorruit. OK en we konden doorrijden. joepie

We rijden de Shire in naar de Hobbits filmset. Het lijkt weer niet druk... totdat..
Je begrijpt het al. Ik heb met tranen in m'n ogen gekeken hoe al die chinezen en Japanners de bus ingingen op  weg naar het dorpje van de hobbits. Wij konden niet mee. 2 januari was er weer plek.. potverrrrr. Wat vind ik dat toch jammer.
Afijn, het enige voordeel is dat het  € 100 scheelt. De toegang kost € 50 pp.. maar wat had ik het er graag voor over gehad, en nee we kunnen niet terug reizen.. we moeten verder. De Hyundai wacht op niemand!

Ik ben de teleurstelling alweer te boven hoor. Het is prachtig weer zo'n 27 graden. En we zitten weer zo prachtig hier.

We hebben in Waitomo gegeten op aanraden van de gastvrouw (weer heerlijk!) en daarna nog een wandeling gemaakt naar het uitkijkpunt van het dorp.. Je voelt je op den duur echt een hobbit, dat land zo mooi, al die heuveltjes die in elkaar overlopen, de vogeltjes, de bloempjes, de koeitjes die grazen in de shire..Ik dacht op den duur dat mijn voeten en handen groter werden en m'n oren gingen groeien. :-) :-)

Nu in de kamer met ijzersterke wifi, ik heb zelfs filmpjes kunnen plaatsen!! Wel luisteren zelfs even naar de Top2000 met Andre Hazes.. oef ik krijg bijna heimwee..

Morgen gaan we blackwater raften in de caves met glow worms.. spannend !!!! En voor ons is het oudjaarsdag..

En Twan is jarig vandaag,gefeliciteerd !! Maar waar ligt dat cadeautje nou in Oostkapelle?? Emelie moet nog ff zoeken..  []

Fijne dag Twan!!

1. Annelies:
    30 december 2016
    Jammer van de hobbits, maar dan moeten je gewoon nog een keer terug ...
    Leuke captain Steven op de video!
    Haha, die hottubs! En al die mensen! Ik weet wel wat Theo gedaan zou hebben ...
  2. Matty:
    30 december 2016
    Heerlijk ritje met Elbow op de achtergrond en idd wat een drukte daar bij hot water!
  3. Marcel Roelse:
    Hoi hobbits.
    Alweer een goed onderkomen.
    Voor jullie erg fijn natuurlijk, maar een doorgezakte twijfelaar met kakkerlakken op de kamer en een dronken eigenaar die zijn pick-up in jullie auto ramt, zou ook wel goed zijn voor de amusumentswaarde.
    En weer verdwaald! Ik ga er niks meer van zeggen hoor, ieder zijn vak.
    En dan een alcoholcontrole, da's schrikken na al dat Rockbier.
    De agent zal toch argwanend hebben gekeken naar Ron.
    In zijn Louis van gaal engels tellen;
    "Wan,toe,trie,vroor,feiv".
    Jammer dat jullie niet bij Frodo in zijn huurwoning konden kijken.
    De invasie van mensen uit Azië Is wereldwijd bij bekende bezienswaardigheden.
    Maar dacht dat ze enkel kungfu, Bruce Lee en Jackie chan in de bioscoop hadden.
    Kennelijk was Lold of the Ling ook succesvol daar.
    En als je dan zo dichtbij ben, en het Is vol, da's wel balen.
    Je had een paar Chinezen moeten vragen of ze hun kaartjes wilden ruilen tegen jullie auto.
    "Nice cal, many extlas, flee lockbiel".
    Maar ja, na je bezoek wil je ook verder natuurlijk.
    En jullie zitten daar in de shire in die prachtige natuur.
    Dus ik begrijp dat de teleurstelling gauw over was, en zelfs zoveel dat Evelien zich helemaal hobbit ging voelen.
    De foto's en video's zijn ook ongelooflijk van de hottubs, het lijkt wel een beetje op de Ganges in India waar ook iedereen zwemt, speelt, baddert, wast en plast.
    Maar wel een belevenis.
    Jullie gaan al aftellen naar 2017, straks op zoek naar een kraam voor oilballs en Applefleps.
    En luisteren naar de Top2000! Leg dat maar eens uit daar.
    Yes, his name is Andree Heezes and very famous.
    He drunk Heineken 24h a day and everybody sings his songs in the bar when they are drunk.
    Ja, zelfs in de bus vragen ze of ik het op kan zetten.
    Hoort er wel bij aan het einde van het jaar.....en bier natuurlijk.
    Denk niet dat jullie een kater zullen hebben op nieuwjaarsdag.
    Groetjes en tot de volgende. M.